Onderdelen upgraden

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
xuxo
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: za 19 mar 2022, 11:29
Contacteer:

Onderdelen upgraden

Bericht door xuxo » za 19 mar 2022, 11:35

Hallo jongens, ik wil mijn 60 pk msi 2017 upgraden, ja ik begrijp dat het niet de beste versie van de up is, maar ik ben dol op de mijne, ik vraag me af wat de mods voor de auto zijn omdat ik kan zien dat het mods zijn voor de tsi en up gti maar ik ken de msi-versie van de up niet en vraag me af of er verschillen zijn met uitzondering van een turbo natuurlijk.

iichel
Vagling liefhebber
Berichten: 311
Lid geworden op: za 26 feb 2022, 20:28

Re: Onderdelen upgraden

Bericht door iichel » za 19 mar 2022, 12:27

Je kunt praktisch ieder onderdeel upgraden.
Ex: 2012 Black Up! 1.0 MPI full option 'iichel OEM+'. Huidig: Polo 6R 'iichel OEM+', Passat B8.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Onderdelen upgraden

Bericht door damianw26 » za 19 mar 2022, 12:47

Een mpi blok lijkt in helemaal niets op een tsi blok, op cilinderinhoud, aantal cilinders en aantal kleppen na dan ;). Onderdelen van een tsi blok plaatsen op een mpi blok heeft geen enkele zin en past ook niet. Een turbo op je mpi plaatsen is vele malen duurderen dan je up verkopen en een tsi terugkopen (als dat je vraag was).

Een mpi blok sneller maken is moeilijk en niet zinvol, wel kan je details veranderen voor een andere ervaring. Zo is een open luchtfilter plaatsen leuk voor het geluid, met alleen chip tuning wordt hij niet ineens snel maar het maakt een klein verschilletje. Zou je nou ook nog een andere uitlaat plaatsen dan heb je al wel iets meer vermogen, zie onderstaand filmpje.

https://www.youtube.com/watch?v=HbSvI6d ... l=AutoWeek
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Plaats reactie