Zwarte ECO UP! met alles erop en eraan

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
J.P.
Forum newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: di 07 apr 2015, 14:17

Zwarte ECO UP! met alles erop en eraan

Bericht door J.P. » di 07 apr 2015, 15:38

Hoi! Mijn naam is JP en ik kom uit de omgeving Den Haag.

Vorig jaar wilde ik een nieuwe auto aanschaffen aangezien mijn Nissan Almera '96 onder me vandaan roestte, de Nissan had zo'n financieel aantrekkelijke auto moeten zijn (betrouwbare youngtimer zonder boekwaarde) maar dit bleek dus niet het geval te zijn. Vervolgens ben ik op zoek gegaan naar een leuke Golf IV, aangezien ik eerder een zwarte vierdeurs 1.6 met Audi S3 velgen heb gehad, helaas kon geen van de auto's die ik bekeek tippen aan mijn oude Golfje en ik durfde eigenlijk zo'n oude auto niet meer aan na mijn ervaringen met de Nissan. Daarom een nieuwe auto... maar welke?

De Golf GTE (droomauto) was net aangekondigd en ik heb bij de dealer een exemplaar à 45.000 euro samengesteld, echter zou dit voor mijn woon-werk-boodschappen verkeer een beetje overdreven zijn. Verder heb ik gekeken naar de A3 G-tron en dus de VW UP op aardgas. De aardgas auto's waren extra aantrekkelijk ivm een subsidie regeling vanuit regio Haaglanden. De A3 viel af, wanneer ik toch zoveel geld aan een auto ging uitgeven kon ik net zo goed een GTE kopen maar ik had net besloten dat dat onverstandig zou zijn. De VW UP was voor mij een hele verstandige en logische keuze.

Inmiddels heb ik al 7.300 km gereden in de Up! en het bevalt me eigenlijk wel. Kom wel hier en daar een beetje vermogen te korte maar met de cruise control op 100km/u is het prima uit te houden op de rechter baan :oops:.

Ik ben zelfs afgelopen week voor 2 dagen wat vrienden in Val Thorens gaan opzoeken vandaar het benzine tankje (niet nodig gehad overigens), ging prima. Wel veel terug moeten schakelen in de bergen.

Qua samenstelling heb ik gekozen voor de volgende configuratie:

VW Eco-UP! (aardgas 68 pk)

- 4 deurs
- Deep Black parel lak
- Bekleding Dots zwart/antraciet
- Wintervelgen; Triangle Black (i.c.m. Michelin Alpin A4 banden)
- Zomervelgen; Ypisilon (i.c.m. Continental Premium 2)
- Extra velgen voor verkoop; Spoke (i.c.m. Continental Premium 2) (Het is voordeliger om de volle mep te betalen voor de Triangle/Ypsilon velgen dan de spoke's in te ruilen)
- Slotbouten (zijn deze echt standaard? Ik heb dit gevraagd en ze zijn aan mij gewoon verkocht)
- DAB+ Tuner
- Verwarmde voorstoelen
- Panorama kantel dak
- Climatic
- Drive pakket (cruise control + park distance control)
- VW Up edelstalen instaplijsten
- VW Up dakdragers (je kan ze maar hebben :mrgreen: )
- VW Telefoon mount
- PIAA lampenset (koplampen, dagrij verlichting, kenteken verlichting)
- UP PID cover

Op de korte termijn planning staat nog;
- Brodit telefoon houder/lader
- stoffen armsteun

Eventuele extra opties zijn;
- Upgrade audio systeem (Deze!)
- Ramen achter tinten (Dit kon niet fabrieks-af op een aardgas-up)
- Ski-box (thule touring 600)

Foto's:
p.s.; leuke jongen in het witte overhemd is m'n collega ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Zwarte ECO UP! met alles erop en eraan

Bericht door arnout84 » di 07 apr 2015, 16:10

Dat is wel een verschil dan. Van een GTE naar een eco-up! :)

Leuke auto! Hoe bevalt de DAB tuner? Is dat de losse module van VW of de originele radio met DAB?

Vele veilige km's gewenst iig ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Zwarte ECO UP! met alles erop en eraan

Bericht door Tom Westendorp » di 07 apr 2015, 18:26

Mooie volle auto! Welkom hier! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Zwarte ECO UP! met alles erop en eraan

Bericht door Vinniepilon » di 07 apr 2015, 18:36

Welkom!!

Wat betreft de wielbouten, deze waren standaard op een high up! Heb je toevallig nog de folder van de eco up! Daar zal het ook in staan?
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

J.P.
Forum newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: di 07 apr 2015, 14:17

Re: Zwarte ECO UP! met alles erop en eraan

Bericht door J.P. » wo 08 apr 2015, 10:22

arnout84 schreef:Dat is wel een verschil dan. Van een GTE naar een eco-up! :)

Leuke auto! Hoe bevalt de DAB tuner? Is dat de losse module van VW of de originele radio met DAB?

Vele veilige km's gewenst iig ;)
Geen idee, ik denk de originele radio met DAB, ik heb hem in ieder geval direct bij de auto besteld en staat onder de noemer "QV3 Digitale radio-ontvangst" op de factuur. Het is in eerste instantie wat lastig om je zenders in te stellen, maar nu dat gedaan is bevalt het prima. Af en toe valt het signaal nog wel weg, je hoort dan geen storing maar gewoon niks. Het viel me ook op dat de zenders het nog tot ver in Duitsland deden. Geluidskwaliteit is goed, volgens mij zijn er twee kwaliteit niveau's voor elke zender, nog niet bekeken of ik overal de hoogste kwaliteit heb ingesteld.

En voor wat betreft GTE vs UP.. dat scheelt nog al, ik weet niet of ik dezelfde keuze had gemaakt als ik een proefrit in de GTE kon maken toentertijd.. Die GTE is de ultieme leasebak maar ik heb ook al gehoord dat je al snel 1:10 er mee rijdt, en aangezien ik de benzine zelf betaal is elke KM die ik nu met de UP rijdt een overwinning in de portemonnaie. Ik mis wel het coaxiaal verstelbare stuur in de UP. Zo'n golfje zit toch meer als een handschoen.

J.P.
Forum newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: di 07 apr 2015, 14:17

Re: Zwarte ECO UP! met alles erop en eraan

Bericht door J.P. » wo 08 apr 2015, 10:28

Vinniepilon schreef:Welkom!!

Wat betreft de wielbouten, deze waren standaard op een high up! Heb je toevallig nog de folder van de eco up! Daar zal het ook in staan?
Ik heb het opgezocht en je hebt gelijk. Bij de spoke velgen zitten standaard slotbouten, hier ga ik nog wel even over klagen.. bedankt!

Jup
Forum newbie
Berichten: 54
Lid geworden op: di 27 jan 2015, 16:41

Re: Zwarte ECO UP! met alles erop en eraan

Bericht door Jup » wo 08 apr 2015, 11:25

Nice!

Vol gehangen en al.
Gelukkig kan je ook ruim tanken in Den Haag. Heb je nu wel een tankpas voor het aardgas ( grateloos rijden ) en niet voor benzine? Dat is een mooie ( milieuvriendelijke ) oplossing van je werkgever! Zouden leaseridders met een GTE eens moeten krijgen,. dan wordt t snel klagen over 't bereik! ( 50 km ) en druk aan de laadpaal! :-)

Ik heb een GTE gereden, en op 't werk is er een eco-up voorhanden. Ja, wereld van verschil. Maar als ik kón kiezen, ging ik toch voor de up! : Ik lease namelijk niet, maar rij puur privé en dus is het voordeel van de lage bijtelling niet voor mij van toepassing. Als ik dan toch elektriek ging rijden, wachtte ik wel op de twin-up! De e-up! is mij veel en veelste duur en het bereik is onvoldoende om er niet nog een auto naast te hebben.

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Zwarte ECO UP! met alles erop en eraan

Bericht door Gert » wo 08 apr 2015, 12:51

Welkom! Lekker veel opties heb je te pakken.
Dat een DAB zender tot ver in Duitsland reikt verbaast mij niet want als ik me niet vergis zijn DAB zend frequenties in beginsel in heel Europa hetzelfde. Dat is dan toch een extra pre van DAB voor wie niet alleen maar rondjes rond de kerk maakt.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

J.P.
Forum newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: di 07 apr 2015, 14:17

Re: Zwarte ECO UP! met alles erop en eraan

Bericht door J.P. » do 09 apr 2015, 11:18

Jup schreef:Nice!

Vol gehangen en al.
Gelukkig kan je ook ruim tanken in Den Haag. Heb je nu wel een tankpas voor het aardgas ( grateloos rijden ) en niet voor benzine? Dat is een mooie ( milieuvriendelijke ) oplossing van je werkgever! Zouden leaseridders met een GTE eens moeten krijgen,. dan wordt t snel klagen over 't bereik! ( 50 km ) en druk aan de laadpaal! :-)
Dankje!

Nee ik ben m'n eigen werkgever, maar aardgas tanken voor de up doe ik liever dan benzine tanken voor een GTE. Mijn rijgedrag had perfect geweest voor een GTE of de Twin-up, aangezien woon-werk verkeer echt maar 6 km heen en 6km terug is (nee ik fiets niet :oops: ) prima 100% elektrisch te doen.. maarja, naast de hogere investering voor de aanschaf van zo'n GTE moet ik dan ook nog eens een paal kopen..
Jup schreef: Ik heb een GTE gereden, en op 't werk is er een eco-up voorhanden. Ja, wereld van verschil. Maar als ik kón kiezen, ging ik toch voor de up! : Ik lease namelijk niet, maar rij puur privé en dus is het voordeel van de lage bijtelling niet voor mij van toepassing. Als ik dan toch elektriek ging rijden, wachtte ik wel op de twin-up! De e-up! is mij veel en veelste duur en het bereik is onvoldoende om er niet nog een auto naast te hebben.
Ik ben blij dat ik die GTE niet heb gereden, en dat ga ik voorlopig ook niet doen :roll: en de twin-up kon ik niet op wachten
Laatst gewijzigd door J.P. op do 09 apr 2015, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.

J.P.
Forum newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: di 07 apr 2015, 14:17

Re: Zwarte ECO UP! met alles erop en eraan

Bericht door J.P. » do 09 apr 2015, 11:23

Gert schreef:Welkom! Lekker veel opties heb je te pakken.
Dat een DAB zender tot ver in Duitsland reikt verbaast mij niet want als ik me niet vergis zijn DAB zend frequenties in beginsel in heel Europa hetzelfde. Dat is dan toch een extra pre van DAB voor wie niet alleen maar rondjes rond de kerk maakt.
Aha.. ik ben overgegaan op Spotify toen DAB voor het eerst wegviel, volgende keer zal ik het even testen.

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Zwarte ECO UP! met alles erop en eraan

Bericht door Gert » do 09 apr 2015, 16:46

Het kan ook zijn dat ik bazelde. Denk het eigenlijk wel bij nader inzien.
Hoe dan ook is DAB een leuke optie. Helemaal omdat je er FM nog gewoon bij hebt.
Het allerleukste is een CD vol mp3 of een SD kaartje vol flac bestanden.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Thijsvdvl
Donateur member
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 20:08
Locatie: Hapert
Contacteer:

Re: Zwarte ECO UP! met alles erop en eraan

Bericht door Thijsvdvl » do 09 apr 2015, 20:33

De kwaliteit van het bereik van DAB vind ik persoonlijk erg tegenvallen. In mijn Passat CC met RNS510 valt het signaal op een rit van 40 minuten naar mijn werk ongeveer 4 a 5 keer weg. Een kort moment van stilte en dan pakt de FM het over. Erg vervelend als je net lekker in een nummer zit. Daarnaast speelt de FM sterker / harder af als DAB. Dus als je het geluid relatief hard het staan kan je jezelf misschien wel voorstellen wat er gebeurt bij het overschakelen op FM. :doh: Daartegenover staat dat het geluid bij DAB vergelijkbaar is met MP3 bestanden. Dus een lekker diepe bas, dit is wat er voornamelijk mis bij FM.
Gr. Thijs

Vagtechniek - www.vagtechniek.nl

Jup
Forum newbie
Berichten: 54
Lid geworden op: di 27 jan 2015, 16:41

Re: Zwarte ECO UP! met alles erop en eraan

Bericht door Jup » do 09 apr 2015, 21:02

[quote="J.P."
Ik ben blij dat ik die GTE niet heb gereden, en dat ga ik voorlopig ook niet doen :roll: en de twin-up kon ik niet op wachten[/quote]

Nou, tja. die GTE: mooi hoor, en snel ook, en luxe enzo.. Maar toch: de kosten voor zo'n luxe sloep, nein danke. Ook zorgt t vermogen (en de DSG bak) er ongetwijfeld voor dat je rijgedrag vanzelf 'sportiever' en minder energie-zuinig wordt.

Maar goed: ik heb dan ook een rare kronkel wellicht: kleiner vind ik fijner (terwijl ik zelf dan weer relatief groot ben). Een up! bied voor mij alles wat ik zoek in een auto; een e-up! of twin-up! liggen buiten bereik, een Lupo 3L is mij belasting technisch gezien niet optimaal. Een eco-up! heb ik overwogen, en staat nog steeds op de wishlist. Misschien dat ik die van jou over een paar jaar wel overneem als jij m beu bent :-) :shock:

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Zwarte ECO UP! met alles erop en eraan

Bericht door Gert » do 09 apr 2015, 21:46

@thijs
Ben blij om te horen dat de kwaliteit van DAB niet alles is omdat ik wroeging heb dat ik hem niet besteld heb en omdat ik de indruk heb dat als je hem achteraf bestelt dat dat behalve duurder niet ideaal is.

Ik ben ook blij om te horen dat jij de DAB kwaliteit vergelijkt met mp3 want hoe graag ik ook luister naar een cd met mp3-tjes, er gaat niets boven een SD kaart met flac bestanden. Ik weet het, het is ouderwets en achterhaald maar ik zeg het toch. Overigens vind ik mp3 ook veeeeeel beter dan fm. Bij fm vraag je je inderdaad af "Waarom heb ik 6 speakers en fender genomen i.p.v. een reserveband?".
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Dr. Jefferson
Forum newbie
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 26 jan 2015, 15:48
Locatie: Zoetermeer

Re: Zwarte ECO UP! met alles erop en eraan

Bericht door Dr. Jefferson » vr 10 apr 2015, 05:50

Luisteren er mensen naar de radio? ;P Heb geen DAB genomen omdat ik nooit naar de radio luister. dus zonde om 250 euro aan uit te geven. Dan liever de maps en more zodat ik mn spotify nummers over de bluetooth kan afspelen is ook mp3 kwaliteit. En klinkt super door het Fender systeem.
75PK VW High UP! 5 deurs, Deep Black Pearl
Drive pakket (cruise control, boordcomputer+ en parkeersensoren
Executive pakket (Fender soundsysteem en airco)
Maps & more
Velgen: Spokes voor de zomer en Waffles voor de winter

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Zwarte ECO UP! met alles erop en eraan

Bericht door Tom Westendorp » vr 10 apr 2015, 12:11

Dr. Jefferson schreef:Luisteren er mensen naar de radio? ;P Heb geen DAB genomen omdat ik nooit naar de radio luister. dus zonde om 250 euro aan uit te geven. Dan liever de maps en more zodat ik mn spotify nummers over de bluetooth kan afspelen is ook mp3 kwaliteit. En klinkt super door het Fender systeem.
Hapert de bluetooth bij jou ook zo vaak?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

J.P.
Forum newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: di 07 apr 2015, 14:17

Re: Zwarte ECO UP! met alles erop en eraan

Bericht door J.P. » za 11 apr 2015, 17:08

Gert schreef:Het kan ook zijn dat ik bazelde. Denk het eigenlijk wel bij nader inzien.
Hoe dan ook is DAB een leuke optie. Helemaal omdat je er FM nog gewoon bij hebt.
Het allerleukste is een CD vol mp3 of een SD kaartje vol flac bestanden.
Flac in een UP :D , dan moet ik eerst wat aan m'n audio doen wil ik dat er uit halen, ik stream spotify in 320kbps kwaliteit alleen verwacht ik dat de bluetooth verbinding een deel van de kwaliteit niet overbrengt. Hoe dan ook, over die kartonnen speakers hoor ik weinig verschil tussen spotify en dab radio.

J.P.
Forum newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: di 07 apr 2015, 14:17

Re: Zwarte ECO UP! met alles erop en eraan

Bericht door J.P. » za 11 apr 2015, 17:10

Thijsvdvl schreef:De kwaliteit van het bereik van DAB vind ik persoonlijk erg tegenvallen. In mijn Passat CC met RNS510 valt het signaal op een rit van 40 minuten naar mijn werk ongeveer 4 a 5 keer weg. Een kort moment van stilte en dan pakt de FM het over. Erg vervelend als je net lekker in een nummer zit. Daarnaast speelt de FM sterker / harder af als DAB. Dus als je het geluid relatief hard het staan kan je jezelf misschien wel voorstellen wat er gebeurt bij het overschakelen op FM. :doh: Daartegenover staat dat het geluid bij DAB vergelijkbaar is met MP3 bestanden. Dus een lekker diepe bas, dit is wat er voornamelijk mis bij FM.
Ik herken het wegvallen wel, vooral irritant als ik radio luister en er is een of ander gesprek gaande waarvan ik de clue dan mis wanneer het wegvalt. Zoals aangegeven, vooralsnog stream ik het meeste vanaf de telefoon.

J.P.
Forum newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: di 07 apr 2015, 14:17

Re: Zwarte ECO UP! met alles erop en eraan

Bericht door J.P. » za 11 apr 2015, 17:16

Jup schreef:[quote="J.P."
Nou, tja. die GTE: mooi hoor, en snel ook, en luxe enzo.. Maar toch: de kosten voor zo'n luxe sloep, nein danke. Ook zorgt t vermogen (en de DSG bak) er ongetwijfeld voor dat je rijgedrag vanzelf 'sportiever' en minder energie-zuinig wordt.

Maar goed: ik heb dan ook een rare kronkel wellicht: kleiner vind ik fijner (terwijl ik zelf dan weer relatief groot ben). Een up! bied voor mij alles wat ik zoek in een auto; een e-up! of twin-up! liggen buiten bereik, een Lupo 3L is mij belasting technisch gezien niet optimaal. Een eco-up! heb ik overwogen, en staat nog steeds op de wishlist. Misschien dat ik die van jou over een paar jaar wel overneem als jij m beu bent :-) :shock:
Haha, ik zal er goed zorgen ;), zowel op werk als thuis staat hij in de garage, eergisteren nog met een of ander goedje van mequiers ingespoten en opgepoetst (niet echt poetsenspul, daar begin ik zelf niet meer aan) helaas vannacht buiten gestaan in Den Bosch, sahara zand.. :( vrij vervelend.

Waarom is een Lupo 3L belasting technisch niet optimaal? Wegenbelasting en weinig km's?

J.P.
Forum newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: di 07 apr 2015, 14:17

Re: Zwarte ECO UP! met alles erop en eraan

Bericht door J.P. » za 11 apr 2015, 17:19

Dr. Jefferson schreef:Luisteren er mensen naar de radio? ;P Heb geen DAB genomen omdat ik nooit naar de radio luister. dus zonde om 250 euro aan uit te geven. Dan liever de maps en more zodat ik mn spotify nummers over de bluetooth kan afspelen is ook mp3 kwaliteit. En klinkt super door het Fender systeem.
Ugh.. Ik kon dat Fender systeem niet nemen, evenals de getinte achterruiten.. nadelen van een Eco-up

Plaats reactie