Nieuw hier

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
broker
Forum newbie

Nieuw hier

Bericht door broker » zo 29 jun 2014, 02:09

Afgelopen zaterdag heb ik een Groove Up besteld. 75 pk, in hot orange en met automaat, panoramadak,Ypsilon velgen, digitale tuner en stoelverwarming. Een heel complete auto dus. Ik kom uit een andere drieling, nl. een Citroën C1 uit 2009. Ook automaat en heel veel opties. Omdat ik de auto veel op de snelweg gebruik ( zo'n 20000 km per jaar), wilde ik een kleine auto die dat beter, lees stiller en stabieler, doet dan mijn huidige C1. Ik heb met de nieuwe C1 gereden maar die rijdt op de snelweg geen haar beter en stiller dan de oude. Dus dat was geen optie. Mijn jongste zoon wees mij op de UP. Hij had daar een paar keer een lange afstand mee gereden en vond hem vele malen beter rijden dan onze C1. Dus afgelopen zaterdag naar de dealert en een uitgebreide proefrit gemaakt. Wat een wereld van verschil. Veel stiller en stabieler. Je hebt het gevoel dat je met een veel grotere auto onderweg bent. En de kofferbak en de ruimte op de achterbank is ook veel beter dan bij de C1. De inruilprijs voor de C1 was nog hoger dan bij Citroën dus meteen de koe maar bij de horens gepakt en de UP besteld. De verwachting is dat ie in week 36 geleverd gaat worden. Met de C1 heb ik de afgelopen 5 jaar prima gereden. Buiten het normale onderhoud bij de dealer geen enkel mankement gehad. De UP straalt (nog) meer degelijkheid uit dus ik ben benieuwd hoe die het gaat doen qua betrouwbaarheid. Ik ga mij hier eens uitgebreid inlezen over de UP. Een forum biedt een schat van kennis en gezelligheid zo is mijn ervaring. Van het citybugforum, het forum van de andere drieling, ben ik ook al ruim 5 jaar lid. Voor de rest ben ik een echte petrolhead en rijd ik ook veel in mijn oude trouwe Volvo s90 die al ruim 16 jaar oud is, bijna 3 ton heeft gelopen maar nog altijd zeer betrouwbaar en in prachtige staat. Verder heb ik nog een paar oldtimers. Dus de benzine stroomt al vele jaren door mijn bloed. O ja, ik ben 55 jaar jong en werkzaam als scheepsbevrachter. Jaren met een binnenvaart schip de Rijn en haar zijrivieren bevaren en nu alweer heel wat jaren aan de wal.

Groeten, Jan.
Groove UP,hot orange,75pk,semi-automaat,panoramadak,ypsilon velgen,DAB+ Fenderaudio.

Xanderv
Forum eindbaas

Re: Nieuw hier

Bericht door Xanderv » zo 29 jun 2014, 08:16

Leuk om iemand te horen die al een rit in de nieuwe c1 heeft gemaakt en dan de up beter vindt!

Welkom hier en informatie zat hier ;)
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » zo 29 jun 2014, 10:59

Mijn vermoeden dat voortkwam uit de eerste rijtesten is dus bevestigd. Bedankt voor de uitgebreide voorstelpost! Veel plezier hier! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

RobertJ
Vagling liefhebber

Bericht door RobertJ » zo 29 jun 2014, 11:03

welkom!

Was de up cng niets voor je met je kms? Of kan die niet mat automaat?

Pop Up!
Forum eindbaas

Bericht door Pop Up! » zo 29 jun 2014, 11:48

Welkom Jan! En je hebt wel een hele dikke Up! besteld...
Succes met wachten en ben benieuwd naar de foto's. :)
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Autheo
Donateur member

Bericht door Autheo » zo 29 jun 2014, 12:09

Gefeliciteerd met de Up! Welkom op ons Vagling forum! Leuk dat we er weer een liefhebber van oldtimers bij hebben. In de rubriek 'je andere auto' zou je daar een topic van kunnen plaatsen. Kunnen we van je hobby meegenieten!

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » zo 29 jun 2014, 13:42

Autheo schreef:Gefeliciteerd met de Up! Welkom op ons Vagling forum! Leuk dat we er weer een liefhebber van oldtimers bij hebben. In de rubriek 'je andere auto' zou je daar een topic van kunnen plaatsen. Kunnen we van je hobby meegenieten!
Ik ben inderdaad ook heel benieuwd naar de oldtimers. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Jos Bosch
Vagling liefhebber

Bericht door Jos Bosch » zo 29 jun 2014, 15:21

Welkom,

Inderdaad een dikke UP!Rij zelf ook een automaat en ben er zeer tevreden over ;)
Veel plezier hier op het forum :o

Jos
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

broker
Forum newbie

Bericht door broker » zo 29 jun 2014, 16:05

Dank jullie wel voor het hartelijke welkom. Ja, die UP is inderdaad wel dik en ook een beetje duur, maar ja, je leeft maar één keer en bovendien hoeft klein rijden niet behelpen te zijn.
Wat de oldtimers betreft: ik maak daarover binnenkort wel in de andere rubriek een topic aan. Leuk om te horen dat daar ook interesse voor is. Ben 22 jaar geleden met een Dafje begonnen en inmiddels is de hobby wat uit de hand gelopen. In de schuur staan een Vauxhall Cresta PA uit 1962, een Mercedes w116 280SE uit 1974, een Mercedes c123 230CE uit 1983, een Mercedes w123 200D uit 1982, een Volvo 760 GLE uit 1983 ( waar ik vorige week op de Volvo experience 2014 in Baarn zowaar de eerste prijs voor mooiste Volvo in zijn categorie mee in de wacht gesleept heb) en een Volvo 480 GT Turbo uit 1995.
Verder heb ik naast de kleine C1 voor dagelijks gebruik een Volvo S90 uit 1998 ( zeg maar het laatste model na de 960) op gas. Aan die auto ben ik heel erg verknocht, heb hem al ruim 9 jaar en die gaat ook niet weg voorlopig. Nog geen plekje roest, na bijna 3 ton ook geen olieverbruik. Bijna gebouwd voor de eeuwigheid zal ik maar zeggen. Die gebruik ik voor mijn lange zakelijke ritten richting Duitsland, België, Zwitserland en Frankrijk. Soms vinden mensen het weleens vreemd dat ik in zo'n oude Volvo rijd, maar als ze weleens meerijden krijg ik vaak te horen "goh, ik wist niet dat een Volvo zo lekker rijdt". Tja, een mooie 6 cilinder in lijn met 3000 cc inhoud en ruim 200 pk is ook niet verkeerd. Ben ook jaren voorzitter van de Volvo 700 vereniging geweest.
Maar goed, het gaat hier niet over Volvo's ;) maar over UP'jes. Ik liet me even gaan.
Ik zal de komende tijd wel wat foto's plaatsen. Ik ga eerst even uitvogelen hoe dat hier werkt. Maar even geduld, het komt vanzelf. En natuurlijk zal ik ook foto's van de Up plaatsen als het zover is.

Groeten, Jan.
Groove UP,hot orange,75pk,semi-automaat,panoramadak,ypsilon velgen,DAB+ Fenderaudio.

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » zo 29 jun 2014, 18:41

Leuk dat enthousiasme!

MiiDennis
Forum newbie

Bericht door MiiDennis » di 01 jul 2014, 23:52

Mooie versie van de Up. Veel plezier ermee.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Seat Mii Sport Dynamic Drive Silver Leaf Panorama M&M Ecomotive

broker
Forum newbie

Bericht door broker » di 09 sep 2014, 20:02

Vandaag bericht gehad dat de auto uit de fabriek gerold is en op transport is naar de dealer.

Dus het begint er op te lijken dat het niet meer zo lang zal duren voor ik m'n nieuwe uppie krijg.

Groeten, Jan.

Plaats reactie