Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!
Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!
Goededag allemaal,
via een van jullie leden op ons forum werd ik gewezen op het bestaan van het Up! forum. Ik rij sinds enige jaren tot volle tevredenheid een Lupo 3L en wil deze pas gaan vervangen als er een soortgelijke versie beschikbaar is van de Up!. Hiermee bedoel ik natuurlijk een zuinige diesel automaat mee Uiteraard moet eerst de kilometerstand van mijn 3L voldoende opgelopen zijn om een Up! te kopen, ik zit nu op 209.nnn km.
De Up! vind ik erg gaaf, vooral als er Classic velgen onder zitten!
groet! Nietsnut
via een van jullie leden op ons forum werd ik gewezen op het bestaan van het Up! forum. Ik rij sinds enige jaren tot volle tevredenheid een Lupo 3L en wil deze pas gaan vervangen als er een soortgelijke versie beschikbaar is van de Up!. Hiermee bedoel ik natuurlijk een zuinige diesel automaat mee Uiteraard moet eerst de kilometerstand van mijn 3L voldoende opgelopen zijn om een Up! te kopen, ik zit nu op 209.nnn km.
De Up! vind ik erg gaaf, vooral als er Classic velgen onder zitten!
groet! Nietsnut
Laatst gewijzigd door Nietsnut op zo 29 jan 2017, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn Lupo 3L op 3LVrienden.nl
80pk/180Nm, 4x schijfrem, standkachel, BC Racing schroefset, GTI-xenon, CDT Audioset
80pk/180Nm, 4x schijfrem, standkachel, BC Racing schroefset, GTI-xenon, CDT Audioset
Re: Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!
Welkom hier !! Fijn dat je tevreden bent over je 3L, geen probleem met de gangsteller van je automaat trouwens?
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Re: Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!
Welkom Nietsnut! De Lupo en de up! passen echt bij elkaar. Hopelijk voor jou komt er ook een dieseluitvoering van de up!
Paasgroeten uit Uppingedam!
Paasgroeten uit Uppingedam!
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!
Welkom! Als ik eerlijk ben verwacht ik op korte termijn eigenlijk niet dat er een diesel versie van de UP! komt. De diesel prijzen worden nog steeds hoger en de zuinigheid van de benzine versies wordt nog steeds meer verbeterd. Ik denk daarom dat je met een belastingvrije benzine versie meer voordeel kunt behalen dan een kleine diesel die met de nieuwe regelgeving net niet belastingvrij wordt. Wordt de diesel wel belastingvrij is het natuurlijk een ander verhaal.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!
Thx guys voor het welkom,
De MRB-wetgeving wordt veranderd, alle auto's gaan 1 tarief op basis van gewicht krijgen, het loont dus om een licht auto'tje te gaan rijden, en als je een veelrijder zoals ik bent haal je het voordeel er wel uit.
Momenteel rij ik tussen Zwolle en Amersfoort heen en weer, en dat is goed voor een kleine 45.000 km per jaar.
De releasestrategie van VW: ik heb geen idee wat ze gaan doen, maar als er voldoende vraag naar is lijkt het me gek als ze niet aan de vraag willen voldoen.
Overigens wil ik mijn Lupo tot 4 a 5 ton rijden dus kan ik nog 4 tot 6 jaar met de Lupo doen (onder dezelfde omstandigheden > denk aan werkgever). In die tijd kan er veel gebeuren bij VW.
De MRB-wetgeving wordt veranderd, alle auto's gaan 1 tarief op basis van gewicht krijgen, het loont dus om een licht auto'tje te gaan rijden, en als je een veelrijder zoals ik bent haal je het voordeel er wel uit.
Momenteel rij ik tussen Zwolle en Amersfoort heen en weer, en dat is goed voor een kleine 45.000 km per jaar.
De releasestrategie van VW: ik heb geen idee wat ze gaan doen, maar als er voldoende vraag naar is lijkt het me gek als ze niet aan de vraag willen voldoen.
Overigens wil ik mijn Lupo tot 4 a 5 ton rijden dus kan ik nog 4 tot 6 jaar met de Lupo doen (onder dezelfde omstandigheden > denk aan werkgever). In die tijd kan er veel gebeuren bij VW.
Mijn Lupo 3L op 3LVrienden.nl
80pk/180Nm, 4x schijfrem, standkachel, BC Racing schroefset, GTI-xenon, CDT Audioset
80pk/180Nm, 4x schijfrem, standkachel, BC Racing schroefset, GTI-xenon, CDT Audioset
Re: Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!
Hallo Ron,Ron UP schreef:Welkom hier !! Fijn dat je tevreden bent over je 3L, geen probleem met de gangsteller van je automaat trouwens?
de vorige (en eerste) eigenaar heeft de gangsteller vervangen bij 118.000 km, en ik heb de wagen gekocht bij 137.600, hij staat nu op 209.800 en de gangsteller is volkomen spelingsvrij. Dat komt onder andere doordat ik per km niet veel schakel omdat ik 80% snelweg rij.
Overigens is de bak een gerobotiseerde (=gangsteller) handbak, er zit dus gewoon een koppeling in. Het schakelt wel langzaam en dat is even wennen als je er voor het eerst mee rijdt maar daar ben je zo aan gewend.
De Up! vind ik te gek en ik hoop dat er een uitvoering komt met de 800cc 2-cylinder diesel met elektro ondersteuning.
groet, Melvin
Mijn Lupo 3L op 3LVrienden.nl
80pk/180Nm, 4x schijfrem, standkachel, BC Racing schroefset, GTI-xenon, CDT Audioset
80pk/180Nm, 4x schijfrem, standkachel, BC Racing schroefset, GTI-xenon, CDT Audioset
Re: Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!
Ok Melvin, duidelijk. Mazzel dat je gangsteller in orde is, dat is nl het meest voorkomende probleem bij de 3L he. Zijn leuke karejes, als ik jou was zal ik m idd op rijden, nu t nog kan met de dieselprijs. En of de up een diesel krijgt?..........ik denk t persoonlijk niet eigenlijk......
Succes met je Lupo !!!
Succes met je Lupo !!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Re: Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!
Welkom Nietsnut !!!
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia
zeg maar JP !
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia
zeg maar JP !
Re: Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!
Hi allen,
inmiddels staat de teller van mijn 3l op 327.800 en komt er iedere maand zo'n 3.000 kilometer bij. De auto is nog steeds prima al zijn er wel wat technische dingen aan veranderd in de tussentijd, de laatste is dat er een GTi achteras onder gekomen is met schijfremmen. De aluminium trommels waren technisch gewoon op en met de schijven zal er voorlopig niets aan de hand zijn.
Van L>R: mijn BMW 635CSi klassieker, de Lupo 3L en de Audi A2 die deze zomer vervangen gaat worden.
Inmiddels heb ik wel een vraag over de verschillen tussen de Up! modellen want ik wil de auto van mijn vrouw gaan vervangen en overweeg dat met een Up! te doen. Op het forum hier lees ik dat je de 60pk versie eenvoudig kan laten remappen naar 75pk waardoor er weinig meerwaarde zit in een gebruikte 75pk'er. Persoonlijk rij ik liever een automaat, gewoon uit pure luiheid voornamelijk. Ik zie dat er een paar ASG-rijders zijn op het forum, zijn er (technische) nadelen die met een ASG geassocieerd kunnen worden? Welke techniek zit er in de automaat, is het net zoals de 3L een gerobotiseerde handbak of iets anders?
Zijn er versies van de Vagling die beter vermeden kunnen worden?
Graag lees ik jullie ervaringen, dank!
inmiddels staat de teller van mijn 3l op 327.800 en komt er iedere maand zo'n 3.000 kilometer bij. De auto is nog steeds prima al zijn er wel wat technische dingen aan veranderd in de tussentijd, de laatste is dat er een GTi achteras onder gekomen is met schijfremmen. De aluminium trommels waren technisch gewoon op en met de schijven zal er voorlopig niets aan de hand zijn.
Van L>R: mijn BMW 635CSi klassieker, de Lupo 3L en de Audi A2 die deze zomer vervangen gaat worden.
Inmiddels heb ik wel een vraag over de verschillen tussen de Up! modellen want ik wil de auto van mijn vrouw gaan vervangen en overweeg dat met een Up! te doen. Op het forum hier lees ik dat je de 60pk versie eenvoudig kan laten remappen naar 75pk waardoor er weinig meerwaarde zit in een gebruikte 75pk'er. Persoonlijk rij ik liever een automaat, gewoon uit pure luiheid voornamelijk. Ik zie dat er een paar ASG-rijders zijn op het forum, zijn er (technische) nadelen die met een ASG geassocieerd kunnen worden? Welke techniek zit er in de automaat, is het net zoals de 3L een gerobotiseerde handbak of iets anders?
Zijn er versies van de Vagling die beter vermeden kunnen worden?
Graag lees ik jullie ervaringen, dank!
Mijn Lupo 3L op 3LVrienden.nl
80pk/180Nm, 4x schijfrem, standkachel, BC Racing schroefset, GTI-xenon, CDT Audioset
80pk/180Nm, 4x schijfrem, standkachel, BC Racing schroefset, GTI-xenon, CDT Audioset
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!
De 75pk heeft een iets kortere bak. Dat zijn de voornaamste verschillen. Mooie upgrade aan de Lupo!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!
Hi Tom,
dat is vreemd, je zou verwachten dat het een langere bak zou zijn. Of misschien begrijp ik het verkeerd, dat kan ook. De 75pk draait dus meer toeren in de hoogste versnelling dat de 60pk versie?
Mijn Lupo is inmiddels verre van standaard trouwens, ik zal een summary geven:
dat is vreemd, je zou verwachten dat het een langere bak zou zijn. Of misschien begrijp ik het verkeerd, dat kan ook. De 75pk draait dus meer toeren in de hoogste versnelling dat de 60pk versie?
Mijn Lupo is inmiddels verre van standaard trouwens, ik zal een summary geven:
- gechipt naar 80pk/180Nm
- katloze freeflow rvs uitlaat
- geen egr / warmtewisselaar meer
- standkachel op gsm bediening
- scirocco 2013 stoelen
- gti voorraam
- gti achteras
- hele mooie audio set
- grijs interieur vervangen met zwart incl kunst alcantara hemeltje
Mijn Lupo 3L op 3LVrienden.nl
80pk/180Nm, 4x schijfrem, standkachel, BC Racing schroefset, GTI-xenon, CDT Audioset
80pk/180Nm, 4x schijfrem, standkachel, BC Racing schroefset, GTI-xenon, CDT Audioset
Re: Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!
Melvin,
Ik heb regelmatig gereden in een up! automaat kan niet zeggen dat het fijn rijdt. Het schakelen doet hij laat en traag
ook is het aangerijppunt vaak lastig te bereiken. Over de techniek kan ik je weinig vertellen het is inderdaad ook een robot die op de bak zit gemoneteerd. Deze zorgt regelmatig voor problemen in de werkplaats.
Verder zou ik zeker voor een 75PK gaan deze zijn in de restwaarde ook veel interessanter en zijn gewoon ' zeldzaam in Nederland' heb je er leer en een navi in zitten blijven ze gewoon geld waard. Had ik dat geweten dat je opzoek was, ik heb laatst voor de fun uit Duitsland een ' nieuwe nja nieuwe 2000km oude beats up gekocht ( TSI 90pk ) deze is ook voor leuk prijsje helaas als Demo auto gaan rijden bij jou wel bekende Volkswagen dealer.
Als je echt keer opzoek wilt naar een up! wacht een jaartje, en ga kijken naar een TSI in Denemarken, of contact mijn voor leuk model uit Polen.
Ik heb regelmatig gereden in een up! automaat kan niet zeggen dat het fijn rijdt. Het schakelen doet hij laat en traag
ook is het aangerijppunt vaak lastig te bereiken. Over de techniek kan ik je weinig vertellen het is inderdaad ook een robot die op de bak zit gemoneteerd. Deze zorgt regelmatig voor problemen in de werkplaats.
Verder zou ik zeker voor een 75PK gaan deze zijn in de restwaarde ook veel interessanter en zijn gewoon ' zeldzaam in Nederland' heb je er leer en een navi in zitten blijven ze gewoon geld waard. Had ik dat geweten dat je opzoek was, ik heb laatst voor de fun uit Duitsland een ' nieuwe nja nieuwe 2000km oude beats up gekocht ( TSI 90pk ) deze is ook voor leuk prijsje helaas als Demo auto gaan rijden bij jou wel bekende Volkswagen dealer.
Als je echt keer opzoek wilt naar een up! wacht een jaartje, en ga kijken naar een TSI in Denemarken, of contact mijn voor leuk model uit Polen.
Re: Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!
Ha Nico!
dank je voor je reactie, problemen met een automaat heb ik geen zin in en als ik dan toch moet schakelen doe ik dat liever in een TSi 90pk, of een 75pk als er geen TSi te vinden is.
Onze Audi A2 wil ik voor de zomervakantie vervangen hebben door iets anders, maar wat op zich ook een optie kan zijn is om een grotere auto met trekhaak te huren voor twee weken vakantie om zo meer tijd te hebben om de juiste vervanger tegen te komen.
Eigenlijk zie ik twee scenario's:
1: zij gaat Up! rijden en ik koop een family car,
2: zij gaat een Polo rijden en ik blijf Lupo rijden - en op termijn een vervanger voor de Lupo.
Beiden hebben hun voordelen, en optie twee is de minst kapitaal intensieve methode. In dat geval zou ik een Polo TDi DSG kopen en de kilometers over beide voertuigen verdelen. Met een Polo + aanhanger kunnen we wel op vakantie gaan.
Als je eens een TSi tegenkomt kan je me altijd bericht sturen, je weet me te bereiken!
groet!
dank je voor je reactie, problemen met een automaat heb ik geen zin in en als ik dan toch moet schakelen doe ik dat liever in een TSi 90pk, of een 75pk als er geen TSi te vinden is.
Onze Audi A2 wil ik voor de zomervakantie vervangen hebben door iets anders, maar wat op zich ook een optie kan zijn is om een grotere auto met trekhaak te huren voor twee weken vakantie om zo meer tijd te hebben om de juiste vervanger tegen te komen.
Eigenlijk zie ik twee scenario's:
1: zij gaat Up! rijden en ik koop een family car,
2: zij gaat een Polo rijden en ik blijf Lupo rijden - en op termijn een vervanger voor de Lupo.
Beiden hebben hun voordelen, en optie twee is de minst kapitaal intensieve methode. In dat geval zou ik een Polo TDi DSG kopen en de kilometers over beide voertuigen verdelen. Met een Polo + aanhanger kunnen we wel op vakantie gaan.
Als je eens een TSi tegenkomt kan je me altijd bericht sturen, je weet me te bereiken!
groet!
Mijn Lupo 3L op 3LVrienden.nl
80pk/180Nm, 4x schijfrem, standkachel, BC Racing schroefset, GTI-xenon, CDT Audioset
80pk/180Nm, 4x schijfrem, standkachel, BC Racing schroefset, GTI-xenon, CDT Audioset
Re: Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!
welkom hier nietsnut (melvin).
leuk dat je je hier ook heb aangemeld.
ik had een super 3l en een seat mii.
de mii sport (ook geel) heb ik nog en de 3l heeft plaats gemaakt voor een audi a1.
we kennen elkaar al een poosje en ik zit nog steeds op het 3l vriendenforum ook al heb ik geen 3l meer.
zoonlief heeft er nog wel eentje die hier achter de deur staat.
leuk dat je je hier ook heb aangemeld.
ik had een super 3l en een seat mii.
de mii sport (ook geel) heb ik nog en de 3l heeft plaats gemaakt voor een audi a1.
we kennen elkaar al een poosje en ik zit nog steeds op het 3l vriendenforum ook al heb ik geen 3l meer.
zoonlief heeft er nog wel eentje die hier achter de deur staat.
Re: Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!
Welkom hier. Ik heb ook als 1e lease auto een Lupo 3L gehad. Prima ding. Altijd tevreden mee geweest.
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option
- DerMeister
- Vagling liefhebber
- Berichten: 101
- Lid geworden op: za 07 dec 2013, 09:09
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!
Ben erg benieuwd naar je E24!
Dat is mooi spul
Dat is mooi spul
Grt, Per
Only Music Survives!!
Only Music Survives!!
Re: Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!
toevallig ook lid van de lupoclub? de updates komen mij vaag bekend ergens van voor