Citigo Greentech Sprint met 165000 kilometer

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
ewoudje
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 12:48

Citigo Greentech Sprint met 165000 kilometer

Bericht door ewoudje » zo 07 jul 2024, 20:22

Hi,


Wij zijn sinds oktober 2018 in het bezit van een Skoda Citigo Greentech sprint.
Een volwassen rijdende auto waar niks mis mee is.
We zijn met deze auto door heel Europa gescheurd omdat we graag tentkamperen.

We zochten een kleine nieuwe zuinige auto met cruisecontrol en airconditioning voor maximaal €7000.
Uiteindelijk zijn we ongeveer een jaar bezig geweest met zoeken en hebben een aantal testritten gedaan.
Dit waren in 2 twingo's, een C1 en een Citigo.
De twingo's bleken tijdens de testrit onbetrouwbaar en de c1 reedt niet lekker.
De Citigo was liefde op het eerste gezicht, met mooi silver metallic, schattige velgjes met geblindeerde ruiten achter.
Met 74000 op de teller uit 2014 voor €6850 hebben we deze na de testrit meteen aangeschaft.

Omdat we super arm waren heb ik tot en met 2023 uit noodzaak de onderhoudswerkzaamheden samen met een maat uitgevoerd.
We hebben een goed technisch inzicht omdat we al jaren hobby beunen aan alles wat stuk kan. We hebben ook beide een technische achtergrond, dus dan zijn simpele klusjes aan auto's niet zo spannend. Ik vond het ook een warm gevoel geven om preventief onderhoud te doen aan bijvoorbeeld bobines en accu's. Verder vond ik het belangrijk om bespaarde kosten van de garage te stoppen in kwalitatief hoogwaardige materialen en oliën.

Enfin, dit is er aan gedaan:
1. nieuwe multiriem en spanrol bij 90k
2. Nieuwe remschijven en blokken bij 110k
3. Nieuwe bandjes bij 110k Laten doen
4. Nieuwe schokdempers rondom bij 135k
5. Nieuwe bobines rondom bij 135k
6. Nieuwe start-stop accu bij 135k
7. Aircovloeistof verversen bij 135k
Verder elk jaar volgens het boekje, dus (rem) olie, bougies lucht- en interieurfilter gasklep schoonmaken etc.

Begin dit jaar besloten om een uitgebreide inspectie en onderhoudsbeurt te laten doen door de garage, om te controleren of ik mijn werk goed had uitgevoerd. Kwam niks bijzonders uit dus goed gedaan. Auto rijdt verder prima voor een klein autootje en heeft ons nog nooit laten stranden.
Deze week laat ik de binnenste aandrijfashoes vervangen van de bestuurderskant omdat deze sinds kort vet rondslingert.

Als ik in de nabije toekomst een grotere auto koop zoals een octavia combi 1.5 TSI dan wil ik de Citigo als 2e auto inzetten.
766174de-a179-4540-87d7-02339912c16e.jpg
©ostentamedia

ewoudje
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 12:48

Re: Citigo Greentech Sprint met 165000 kilometer

Bericht door ewoudje » zo 07 jul 2024, 20:24

IMG_0598.JPEG
Wat doen we onszelf aan...

kees62
Vagling liefhebber
Berichten: 121
Lid geworden op: di 05 jan 2021, 19:07

Re: Citigo Greentech Sprint met 165000 kilometer

Bericht door kees62 » za 27 jul 2024, 16:55

Goed bezig, buiten de bespaarde kosten is het ook leuk eea zelf te doen vind ik.

Plaats reactie