Hallo allemaal hier is Giddy-Up-Go

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Gebruikersavatar
Giddy-UP-Go
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 25 mar 2024, 11:08

Hallo allemaal hier is Giddy-Up-Go

Bericht door Giddy-UP-Go » zo 07 apr 2024, 10:52

Hallo allemaal,

Ik ben Joost en woon in Tilburg.
Sinds eind maart 2024 rijd ik in een Up uit 2015.
Betreft een High-Up met de nodige opties te weten: Panodak, parkeersensoren achter, Merano velgen, sieruitlaat, start-stop systeem, stoelverwarming, Garmin, armsteun, CSR achterspoiler en Sunnyboy schermpjes omdat ik dat mooi vind staan… Ik ben werkzaam als buschauffeur en daarnaast heb ik nog een reclamebureau.

Na een lange zoektocht waarbij ik toch op zoek was naar een auto met o.a. een panoramadak uitgekomen voor onze drieling (UP, Mii en Citigo).
Helaas zijn/waren er weinig auto's met in ieder geval deze optie. Daarnaast wilde ik alle knopjes/accessoires/functies van het dashboard hebben.
Heb genoeg auto's gereden waarbij de helft loze knopjes waren.
Uitgekomen bij deze Up. Stond alleen in Friesland. Bedrijf had wel een vooraankondiging gedaan want hij had deze nog niet binnen.
Nadat ik een paar foto's heb gekregen toch maar in de auto gestapt en richting Friesland gegaan. Ja, en dan wordt je verliefd.
Gelijk gekocht en meegenomen. APK was net gedaan, de auto zag er schitterend uit en ik had er vertrouwen in.
De auto valt mij niet tegen. Helaas toch nog een aantal zaken die niet werken en ik wil aanpassen.

Het fameuze start-stop systeem
Bij aankoop deed deze het, maar nu vaker niet dan wel. Ik lees in de forums dat het kan liggen aan de accu.

Schuifregelaar re-circulatie
Deze had ik niet gecontroleerd. Deze zit muurvast en wil niet naar rechts. Op zich geen probleem, maar dan wil ik het ook werkend hebben. Iemand een idee??

Pittig karretje
De auto is behoorlijk pittig, reageert goed op het gas en ik denk dat deze niet de originele 60pk heeft. Komt ook door de extra spoiler en de sieruitlaat. Ben een 1.2 gewend en dat was best wel een slome slak. Maar motoren veranderen en wellicht hoort dit.
Wellicht een keer uit laten meten bij de garage.

Groeten en hoor graag van jullie,

Joost
Bijlagen
up-voorkant.jpg
Giddy-Up-Go voor
up-binnenkant.jpg
Giddy-Up-Go binnen
up-achterkant.jpg
Giddy-Up-Go achter