Even voorstellen

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Mert04
Forum newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 09:15

Even voorstellen

Bericht door Mert04 » wo 27 jan 2016, 19:19

Dag allen,

Ik ben inmiddels een bijna afgestudeerde student en wil gelijk na afstuderen een auto aanschaffen. Ik ben flink gaan rondkijken, variërend van een Volkswagen Polo tot een Seat Ibiza etc. Toch vond ik de aankleding van die modellen en de uitrusting van binnen erg karig. Wil je wat opties, dan betaal je echt de hoofdprijs bij de Polo. Na een tijdje kwam ik bij de up! terecht, en alles leek op zijn plaats te vallen! Licht dus weinig wegenbelasting, jonge auto's die weinig km's gelopen hebben, veel betaalbare opties en een gigantische oceaan aan aanbod van upjes. Ik ben bij de dealer de up! gaan bekijken en ook daar sprak ie me erg aan. Helaas heb ik er nog geen proefrit in kunnen maken en ben ik toch wel benieuwd naar een aantal zaken. Ik heb veel reviews gelezen, filmpjes gekeken en mezelf flink verdiept in deze auto. Toch zijn er vragen waar ik graag van de gebruikers zelf nog antwoord op zou willen hebben. Ik hoop dat jullie gebruikers mij hierin verder kunnen helpen :)

Uit meerdere (gebruikers)reviews blijkt dat de auto niet heel krachtig is en daar hebben sommigen moeite mee. Weer anderen zeggen dat de auto prima meekan op de snelweg en dat zelfs snelheden van 120 km/h echt geen probleem zijn. Hoe ervaren jullie dit? Ook vertellen sommigen dat er bij hogere snelheden veel windgeruis te horen is in de cabine, terwijl anderen weer zeggen dat je niet per se harder hoeft te spreken of de muziek harder hoeft te zetten want het geluid in de cabine blijft minimaal. Wat vinden jullie hiervan?

En is de upgrade van audiosysteem in de auto aan te raden? Ik ben geen audiofiel, maar de audiosystemen van goedkope auto's van vroeger waren toch wel heel matig. Is dit in de tussentijd vooruit gegaan en klinken de standaard speakers van de up! prima, of is het toch wel dof en weinig diepte?

Tot slot een laatste vraag over het verbruik. Ik heb hier wat meer over opgezocht en velen geven aan tussen de 1 op 17,18 en 19 te rijden variërend van een sportieve rijstijl tot een wat zuinigere rijstijl. Is een gemiddeld verbruik van in de 1 op 20 haalbaar bij erg rustig rijden, of is dit een utopie? Velen geven toch aan dat de auto heel snel meer gaat verbuiken door o.a de airco, windweerstand, een 120 km/h weg. Verder ben ik wel heel erg onder de indruk van deze auto en kan ik niet wachten om er een aan te schaffen. Ik hoor het allemaal graag van jullie. Alvast bedankt voor de genomen moeite! :)

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Even voorstellen

Bericht door Autheo » wo 27 jan 2016, 20:05

Hallo Mert04,

Welkom op ons forum. Op veel van je vragen zul je antwoorden vinden, in de diverse topics op dit forum. Maar ja, dan moet je wel even wat doorbladeren. Via de zoekfunctie zul je best veel te weten kunnen komen. Maar het belangrijkste: uit alle verhalen en meningen kun je je slechts een beperkt beeld vormen. Want 'ervaringen' blijven altijd subjectief. Het beste is toch zelf een proefrit maken, dan krijg je zelf het gevoel. En hoe goed ik het gevoel in een Vagling ook zou omschrijven, dat gevoel laat zich nu eenmaal niet in woorden vangen. Succes in ieder geval!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Tom Westendorp » do 28 jan 2016, 08:29

Welkom! Veel plezier op het forum! Mocht je een sticker willen dan kun je (na een paar berichten verder te zijn) mij een PB sturen en dan zorg ik dat je hem thuis ontvangt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Mert04
Forum newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 09:15

Re: Even voorstellen

Bericht door Mert04 » do 28 jan 2016, 14:00

Mannen,

Hartelijk dank voor de reacties. Ik heb al aardig wat tijd op het forum doorgebracht, maar zal er nog eens doorheengaan!

Mvg

Mert

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door damianw26 » do 28 jan 2016, 18:41

Ik ben zelf student en ik je niet anders dan de up mii of citigo aanraden! Rijdt lekker, ziet er strak uit, en kostentechnisch zeer goed!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Mert04
Forum newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 09:15

Re: Even voorstellen

Bericht door Mert04 » ma 29 feb 2016, 12:42

Iedereen bedankt voor de reacties. Ik heb veel gehad aan alle verschillende topics op dit forum, en mede daardoor besloten om tot aankoop over te gaan. Afgelopen week heb ik mijn Volkswagen High up! uit 2013 opgehaald en na een aantal dagen flink wat kilometers te hebben gereden kan ik niet anders concluderen dan dat aan alle verwachtingen wordt voldaan. Het stuur, de versnellingspook en de handrem zijn van mooi leer, het scherm werkt prima inclusief het streamen van je muziek via bluetooth en het belangrijkste is dat het prima rijdt. Ook op de snelweg kom je prima mee en je zit heerlijk. Mijn up! heeft de volgende opties:

Maps & More
Cruise Control
Parkeersensoren
Hill Hold
Alle bijkomende opties van High up!

Vooraf was ik bang voor een aantal zaken, namelijk de kracht van het motertje op de snelweg en ook de kwaliteit van de audio. Achteraf blijken deze zorgen nergens voor nodig te zijn geweest, aangezien de auto prima mee komt op de snelweg en ook het geluidssysteem prima klinkt. Vooral na wat instellingen aan de audio klinkt het erg goed, mede door de High up! configuratie. De eerste irritaties zijn er echter ook al, zoals ik ook al van andere gebruikers op het forum las. Het klepje in de achterbak gaat niet automatisch naar beneden bij het sluiten van de achterbak en de GPS komt maar traag opgang na het uitrijden van een tunnel. Ook mis ik een middenarmsteun, maar ik heb begrepen dat je een orginele middenarmsteun kan bestellen en zelf kan monteren. Dit ga ik nog zeker doen! Ook twijfel ik over het blinderen van de achterramen. Dit ziet er namelijk erg strak uit in mijn ogen. Het enige waar ik nog geen duidelijkheid over heb is de Hill Hold functie. De auto rolt alsnog achteruit bij een heuvel. Misschien activeer ik hem niet goed of zoiets, dat moet ik nog even uitzoeken.

Al met al hebben jullie een erg gezellig en informatieve forum hier en ben ik erg tevreden met mijn up! :D

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door damianw26 » ma 29 feb 2016, 13:05

Welkom, ik rijd met mijn up dagelijks 32 km snelweg en ik vind de prestaties op de snelweg magertjes, niet tergend langzaam, maar naar mijn zin allemaal iets te langzaam. Als je eenmaal op snelheid bent is het goed toeven en 130 is ook geen probleem voor de up. Als de motor eenmaal warm is is het een ander verhaal. Als je alle 60 paarden ook daadwerkelijk gebruikt is ie snel zat, ff in zijn 3 een vrachtwagen voorbij is dan zo gepiept en met een leuke sound. Ik zie dat je je up al hebt dus ik ben benieuwd hoe jij het ervaart. Het blinderen van de achterramen en zeker de achterklep kan ik je aanraden, het ziet er veel beter uit naar mijn mening :mrgreen:
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Mert04
Forum newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 09:15

Re: Even voorstellen

Bericht door Mert04 » ma 29 feb 2016, 14:53

Haha ja het is geen krachtpatser zoals een Audi of een BMW, maar goed het is ook een kleinere auto uit het A-segment. Wat je zegt, even naar z'n 3 en op de Nederlandse snelwegen heb je meer dan voldoende! Verder rijdt het heerlijk dus ik kijk daar maar doorheen. :)

Was jij een van de forumleden die hem hadden opgevoerd? Dat zal wel dat beetje extra geven gok ik. Wellicht moet ik dat ook gaan overwegen.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door damianw26 » ma 29 feb 2016, 17:34

Ik heb al wel de plannen inderdaad ergens de komende maand laat ik de 75 pk upgrade doen, ben benieuwd of er überhaupt een verschil te merken is. Misschien als je m doortrekt tot aan de toerenbegrenzer dat ie dan marginaal sneller is, maar de 75 pk heeft bovenal een mooiere vermogensafgifte.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Plaats reactie