Euro95, Euro98, E10...
Wat tanken jullie en waarom?
Ik vraag me af welke brandstof het beste voor de 1.0 tsi is.
Brandstofkeuze
Brandstofkeuze
Up! GTI / Red & Black
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: Brandstofkeuze
Voor turbo motoren is 98 het beste (eigenlijk 102), sws als hij gechipt is..
Met 98 zal hij minder snel gaan pingelen dan met 95. Echter is er geen kans op motorschade oid, want de ontsteking word gewoon bij geregeld als dit gebeurt.
Dat kan dus resulteren in enkele pk's verlies.
Merkbaar, bij een standaard Up denk ik niet, met een chipje niet tot nauwelijks..
Met mijn GTI destijds had ik 8 pk verschil tussen 98 en 102 bijvoorbeeld, wellicht dat dit verschil bij een gechipte Up 2 a 3 pk is..
Met 98 zal hij minder snel gaan pingelen dan met 95. Echter is er geen kans op motorschade oid, want de ontsteking word gewoon bij geregeld als dit gebeurt.
Dat kan dus resulteren in enkele pk's verlies.
Merkbaar, bij een standaard Up denk ik niet, met een chipje niet tot nauwelijks..
Met mijn GTI destijds had ik 8 pk verschil tussen 98 en 102 bijvoorbeeld, wellicht dat dit verschil bij een gechipte Up 2 a 3 pk is..
Re: Brandstofkeuze
Bij 99% van de auto's zal je niet veel verschil merken, behalve in je portemonnee.
Re: Brandstofkeuze
Met mijn eerste getunde golf Rallye gooide ik er altijd 98 in.
Dat was ook mijn idee toen ik mijn Subaru liet tunen, dit gebeurde ook voor de tuning en 2x na de tuning, maar door het absurde verbruik van dat ding ben ik vervolgens gewoon 95 gaan tanken (was afgesteld op 2 verschillende RON’s en te wisselen via een knopje).
Met onze huidige golf (ABT getuned) tank ik alleen in het buitenland 98 of hoger, dit gewoon uit financiële overwegingen. ik vind de premium brandstoffen met de Nederlandse prijzen gewoon te duur worden.
Het belangrijkste is natuurlijk de conclusie! En ja met alle auto’s merkte ik ik echt verschil met de hogere octaan gehalte’s. De auto’s voelde soepeler aan en dat hangt dan een beetje samen met het gevoel van meer vermogen.
Maar ik tank dus bijna altijd 95 omdat het beter voor de knip is en ik toch niet meer de behoefte heb om altijd het uiterste uit de tuning te halen.
Dat was ook mijn idee toen ik mijn Subaru liet tunen, dit gebeurde ook voor de tuning en 2x na de tuning, maar door het absurde verbruik van dat ding ben ik vervolgens gewoon 95 gaan tanken (was afgesteld op 2 verschillende RON’s en te wisselen via een knopje).
Met onze huidige golf (ABT getuned) tank ik alleen in het buitenland 98 of hoger, dit gewoon uit financiële overwegingen. ik vind de premium brandstoffen met de Nederlandse prijzen gewoon te duur worden.
Het belangrijkste is natuurlijk de conclusie! En ja met alle auto’s merkte ik ik echt verschil met de hogere octaan gehalte’s. De auto’s voelde soepeler aan en dat hangt dan een beetje samen met het gevoel van meer vermogen.
Maar ik tank dus bijna altijd 95 omdat het beter voor de knip is en ik toch niet meer de behoefte heb om altijd het uiterste uit de tuning te halen.
Re: Brandstofkeuze
Ik tank altijd 98 icm bio ethanol In ieder geval met de Ibiza.
Met de 3 pitters kan je prima 95 tanken, alleen bij 98 is de verbranding wel beter. Beste is 98 van de BP
Met de 3 pitters kan je prima 95 tanken, alleen bij 98 is de verbranding wel beter. Beste is 98 van de BP
Ibiza running @ 248 pk & 373nm
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
Re: Brandstofkeuze
Mjah enige leuke eraan is eigenlijk de dubbele freebeeskgroot.nl schreef:Beste is 98 van de BP
Maar mocht ik een GTI rijden zou ik het denk ik wel doen, premium brandstof tanken.
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Brandstofkeuze
Ik vind persoonlijk E10 verschrikkelijk rijden... Het verbruik is daarnaast ook een stuk minder (weegt niet op tegen de minderprijs).