Mijn hobby - Porsche 944 S2
Geplaatst: di 30 jul 2013, 12:24
Dan zal ik hier mijn andere auto en tevens hobby beschrijven
Ben vroeger aangestoken met het Porsche virus door een familielid wie regelmatig 911jes renoveerde en doorverkocht. Mocht eens meerijden over een landweggetje in een 911 en was verkocht. Porsche werd mijn merk en ik moest en zou later een Porsche rijden.
Op mijn achttiende die wens weer nieuw leven ingeblazen na het behalen van mijn rijbewijs, maar ook snel weer afgeschoten. Ik vond het niet verstandig om zoiets als eerste auto aan te schaffen. Dus eerst een tijdje in een Ford SportKa rondgereden zonder schade en vond het in 2010 daardoor wel prima. Het was tijd om mijn droom achterna te gaan.
Samen met mijn vader ging ik op zoek naar een wegenbelastingvrije, betaalbare Porsche, een 944. Door velen ondergewaardeerd en bestempeld als poor mans Porsche, of gewoon als Audi. Dit is echter niet op waarheid gebaseerd aangezien de voorganger (924, vier cilinder 2 liter audi blok) door Porsche voor Audi was gebouwd, Audi wilde het model niet en Porsche ging het verkopen. Het model heeft Porsche in die tijd van een faillissement gered. Voor de 944 werd een geheel eigen Porsche motor ontwikkeld (2.5 viercilinder) en de auto krijg een minder slanke carosserie.
Na een aantal proefritten in wegenbelastingvrije exemplaren heb ik de knop omgezet. Er mocht wegenbelasting worden betaald. De belastingvrije exemplaren waren in verhouding erg door voor je ervoor krijgt. Dus ik ging voor een completere en mooiere auto. Het werd een S2 (3.0 liter met om en nabij 211 pk). Een prachtig exemplaar, bijna precies zoals ik hem wilde. Dus budget aangepast en samen met den vadert de Porsche aangeschaft.
Even wat details:
944 S2 ,3.0l
Bouwjaar: 1989
Land van herkomst: Duitsland, geïmporteerd in 1995
Volledige onderhoudshistorie
Satinschwarz met Burgundy interieur (half leder)
Targa, 10-speaker systeem, cruise control e.a.
Bovendien compleet met 968 afdekhoes, targadakhoes, gereedschapsset, dakdragers, bagagenet, C2 velgen en een Cup 2 set met winterbanden..
Tussendoor een Saratoga dak gevonden, eentje zonder rand met bronze tint. Dit dakje is een collectors item en kan in plaats van het stalen dak in de auto gelegd worden.
Na een poetsdagje:
Heb de auto alweer bijna drie jaar. Rijd er niet veel in, maar als ik er dan in rijd ga ik altijd weer glimlachen. Auto heeft me nog geen enkele keer met pech laten staan (afkloppen!) en startte altijd, zelfs na drie weken in de vrieskou te hebben gestaan. Ja... hij staat altijd buiten helaas. Is puur een auto voor erbij, in de weekenden of een enkele keer naar het werk met het dakje eruit. Verder doe ik aan onderhoud zelf helemaal niets. Wel poets/detail ik de auto met enige regelmaat en ben ik stukje bij beetje kleine onderdelen aan het vernieuwen.
Tja.. wat valt er verder over te schrijven. Het rijdt heerlijk, niet te vergelijken met de Mii, best veel bekijks helaas, en de tunneltjes schakel ik altijd even terug
Verder is het met dit soort auto's een kwestie van ervaren. Het is niet te beschrijven hoe fijn het voelt hier in te mogen rijden. Zelfs met deze auto is het leuk bij de pomp, ondanks dat er tot 80 liter in kan....
Meer foto's zijn wel degelijk aanwezig, echter in groot formaat en het forum schaalt niet automatisch. Moet ze daardoor telkens bewerken. Dus wie meer zou willen zien roep maar.
Ben vroeger aangestoken met het Porsche virus door een familielid wie regelmatig 911jes renoveerde en doorverkocht. Mocht eens meerijden over een landweggetje in een 911 en was verkocht. Porsche werd mijn merk en ik moest en zou later een Porsche rijden.
Op mijn achttiende die wens weer nieuw leven ingeblazen na het behalen van mijn rijbewijs, maar ook snel weer afgeschoten. Ik vond het niet verstandig om zoiets als eerste auto aan te schaffen. Dus eerst een tijdje in een Ford SportKa rondgereden zonder schade en vond het in 2010 daardoor wel prima. Het was tijd om mijn droom achterna te gaan.
Samen met mijn vader ging ik op zoek naar een wegenbelastingvrije, betaalbare Porsche, een 944. Door velen ondergewaardeerd en bestempeld als poor mans Porsche, of gewoon als Audi. Dit is echter niet op waarheid gebaseerd aangezien de voorganger (924, vier cilinder 2 liter audi blok) door Porsche voor Audi was gebouwd, Audi wilde het model niet en Porsche ging het verkopen. Het model heeft Porsche in die tijd van een faillissement gered. Voor de 944 werd een geheel eigen Porsche motor ontwikkeld (2.5 viercilinder) en de auto krijg een minder slanke carosserie.
Na een aantal proefritten in wegenbelastingvrije exemplaren heb ik de knop omgezet. Er mocht wegenbelasting worden betaald. De belastingvrije exemplaren waren in verhouding erg door voor je ervoor krijgt. Dus ik ging voor een completere en mooiere auto. Het werd een S2 (3.0 liter met om en nabij 211 pk). Een prachtig exemplaar, bijna precies zoals ik hem wilde. Dus budget aangepast en samen met den vadert de Porsche aangeschaft.
Even wat details:
944 S2 ,3.0l
Bouwjaar: 1989
Land van herkomst: Duitsland, geïmporteerd in 1995
Volledige onderhoudshistorie
Satinschwarz met Burgundy interieur (half leder)
Targa, 10-speaker systeem, cruise control e.a.
Bovendien compleet met 968 afdekhoes, targadakhoes, gereedschapsset, dakdragers, bagagenet, C2 velgen en een Cup 2 set met winterbanden..
Tussendoor een Saratoga dak gevonden, eentje zonder rand met bronze tint. Dit dakje is een collectors item en kan in plaats van het stalen dak in de auto gelegd worden.
Na een poetsdagje:
Heb de auto alweer bijna drie jaar. Rijd er niet veel in, maar als ik er dan in rijd ga ik altijd weer glimlachen. Auto heeft me nog geen enkele keer met pech laten staan (afkloppen!) en startte altijd, zelfs na drie weken in de vrieskou te hebben gestaan. Ja... hij staat altijd buiten helaas. Is puur een auto voor erbij, in de weekenden of een enkele keer naar het werk met het dakje eruit. Verder doe ik aan onderhoud zelf helemaal niets. Wel poets/detail ik de auto met enige regelmaat en ben ik stukje bij beetje kleine onderdelen aan het vernieuwen.
Tja.. wat valt er verder over te schrijven. Het rijdt heerlijk, niet te vergelijken met de Mii, best veel bekijks helaas, en de tunneltjes schakel ik altijd even terug
Verder is het met dit soort auto's een kwestie van ervaren. Het is niet te beschrijven hoe fijn het voelt hier in te mogen rijden. Zelfs met deze auto is het leuk bij de pomp, ondanks dat er tot 80 liter in kan....
Meer foto's zijn wel degelijk aanwezig, echter in groot formaat en het forum schaalt niet automatisch. Moet ze daardoor telkens bewerken. Dus wie meer zou willen zien roep maar.