Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bent u een commerciële partij en wilt u zaken verkopen via dit forum, dan kan dat hier.
Langero
Forum newbie
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 dec 2020, 11:05

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door Langero » za 19 dec 2020, 23:27

Autheo schreef:
za 19 dec 2020, 21:49
Langero schreef:
za 19 dec 2020, 21:13
Up!grade TSI schreef:
za 19 dec 2020, 15:55

Vroeger, het tijdperk vóór dagrijverlichting was er stadslicht (deze worden ook wel eens parkeerlicht genoemd) dim- en grootlicht...
Kijk anders eens hier>>> https://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-r ... erlichting
Ahja, ik reed nog met een auto voor 2010 dus dat was nog inderdaad stadslicht. Wat wel vreemd is dat de dagrijverlichting het hetzelfde icoontje als stadslicht draagt dan. Is alleen de naam meer verandert ook of de sterkte van dat type licht?
Je kunt zelf het verschil bekijken: zet overdag je auto op contact, en ga dan eens een eindje voor de auto staan. Zet daarna de verlichtingsknop op stand 1 van stadslicht, en dan weer eens kijken, dan zie je het verschil. En zet dan het dimlicht maar eens aan. Dan weet je precies de verschillen in lichtsterkte tussen de verlichtingsstanden. Hoor graag wat je eigen conclusie is.
Uhm dat wordt lastig :D, het punt is dat ik de auto nog niet in bezit heb en pas volgende week of de week daarop kan ophalen. Maar ik merkte wel op dat er verlichting aanstond zonder dat ik de verlichting had aangezet tijdens het proefritje, daar zal ik wel mee in verwarring zijn geraakt excuus en dat zal dan wel de dagrijverlichting zijn geweest :) . Mijn vorige auto had dit niet en dus dacht ik dat stadslicht dagrijverlichting was.. :oops:

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door Autheo » zo 20 dec 2020, 20:30

Langero schreef:
za 19 dec 2020, 23:27
Uhm dat wordt lastig :D, het punt is dat ik de auto nog niet in bezit heb en pas volgende week of de week daarop kan ophalen. Maar ik merkte wel op dat er verlichting aanstond zonder dat ik de verlichting had aangezet tijdens het proefritje, daar zal ik wel mee in verwarring zijn geraakt excuus en dat zal dan wel de dagrijverlichting zijn geweest :) . Mijn vorige auto had dit niet en dus dacht ik dat stadslicht dagrijverlichting was.. :oops:
Wel, als je de auto gaat ophalen zul je het dan merken: dagrijverlichting is normaal gesproken veel feller dan stadslicht. Stadslicht zie je eigenlijk alleen goed in het donker, dat is voor overdag veel te zwak. Dagrijverlichting is alleen om overdag zelf gezien te worden, maar geeft geen 'lichtbundel' waarmee je in het donker kunt rijden, zoals dat bij dimlicht wel het geval is.

Plaats reactie