Nadelen Up!

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Nadelen Up!

Bericht door Jos Bosch » di 11 jun 2013, 19:45

Ajavas schreef:
Jos Bosch schreef:Ajavas,

Dat is niet zo mooi :cry: Maar ja voordat je weer aan alles gewend bent bij je nieuwe auto.
Dat stangetje zal niet het probleem zijn maar de motorkap ontzet????
Hopelijk hoef je geen nieuwe motorkap.

Sterkte ermee,
Het beugeltje is krom en nu is de ruimte tussen het spatbord van de kant van het beugeltje iets groter ( 2 a 3 mm) dan de andere kant, ik kan echter geen deuk of vouwtje in de motorkap vinden, dus met een beetje mazzel alleen nieuw beugeltje en motorkap opnieuw stellen. Blijft lullig maar nu vergeet ik dat niet meer denk ik. :oops:

Nee dat denk ik ook niet dat je nog eens vergeet.Denk ook wel dat je op dat moment jezelf voor je kop kan slaan maar ja het is toch al gebeurt.
Hopelijk is je motorkap met een beetje stellen weer goed.

Bij ons in Limburg zeggen ze altijd" KUMP GOOD". :lol:
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
Jeroen Spits
Vagling liefhebber
Berichten: 233
Lid geworden op: do 07 jun 2012, 20:50
Locatie: Heerhugowaard

Re: Nadelen Up!

Bericht door Jeroen Spits » vr 14 jun 2013, 21:49

Roelio schreef:Voor bumper bescherming te laag!
deze dus! heeel irri
Up! op je bumper!

Gebruikersavatar
capravacca
Vagling liefhebber
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 23 jan 2013, 22:50

Re: Nadelen Up!

Bericht door capravacca » za 15 jun 2013, 12:40

Dat je melding krijgt op je schermpje wanneer er een deur open gaat, en je juist bezig bent een straatnaam in te kloppen op je navigatie.
75 pk BMT High Up, Deep Black Pearl, Drive Pakket, Climatic, Maps&More, Beige grijs bruin int.

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: Nadelen Up!

Bericht door erikvank » ma 17 jun 2013, 12:47

Ajavas schreef:Ik heb wel een nadeel gevonden en dat is het beugeltje om de motorkap open te houden, ik had nl. op mijn golf een gasveer, en was dus gewend na een duik onder de motorkap zo dicht te drukken. Echter vandaag deed ik hetzelfde met de motorkap van mijn Up! Jullie begrijpen het al hij stond nog op het beugeltje, duuuusss beugeltje krom en motorkap iets ontzet :evil: :(

Wees blij dat je het vergat bij het dichtdoen en niet bij het openmaken. Dan was je met je hoofd voorover en kreeg je van boven een klap van de motorkap die dicht valt. :D
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Nadelen Up!

Bericht door Ajavas » ma 17 jun 2013, 12:56

:mrgreen: HAHAHAHA! Als je het zo bekijkt heb ik nog mazzel ook!
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Jimup
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 24 apr 2013, 21:01

Re: Nadelen Up!

Bericht door Jimup » ma 17 jun 2013, 16:22

capravacca schreef:Dat je melding krijgt op je schermpje wanneer er een deur open gaat, en je juist bezig bent een straatnaam in te kloppen op je navigatie.
Als je nog een keer klikt gaat de melding over de openstaande deur weer we en kan je verder met typen.
Volkswagen up! - 2013 - 60pk - 5drs - high up! - Executive pakket - wit

michaeltjeh1
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 11:41

Re: Nadelen Up!

Bericht door michaeltjeh1 » do 11 jul 2013, 08:48

Ik ga stof doen opwaaien :D Ik heb namelijk gekozen voor een Picanto ipv een Up! en als ik deze nadelen lees zie ik toch de puntjes die mijn picanto wel heeft :lol:

- Hoedenplank gaat automatische mee
- Benzine dop openen vanuit binnen de auto zonder sleutel
- Verstelbare veiligsheidsgordel
- Standaard gordel verklikker ook voor achter

Maar niet om alleen maar goed te praten over de Picanto deze heeft ook zeker nadelen:

- Bagger speaker radio maar dan ook echt bagger.
- Het verbruik...
- Om de 15.000 kmter een beurt.. Hoe zit dit bij de Up! eigenlijk? 30k?

Al met al vind ik de Mii/Up!/Citigo nog steeds super leuke autos om te zien en zijn het volgens mij ook erg goede autos en VW natuurlijk wat al erg betrouwbaar is :).

trouwens ik heb een Picanto Design Edition 'Super Pack'

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Nadelen Up!

Bericht door GuidoUp » do 11 jul 2013, 08:55

Bij 10.000 is een check beurt
Daarna bij 30.000...

De audio is bij de up standaard al zeer goed... maar heb het zelf wat verbeterd met een Pioneer composet

Verstuurd van mijn LG-E610 met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Nadelen Up!

Bericht door Xanderv » do 11 jul 2013, 14:58

Nou dat is niet veel stof wat opwaait haha.
- ik heb de up vooral vanwege verbruik
- hoedenplank is makkelijk iets op te verzinnen kijk naar Inge
- benzinedop is even wennen
- geluid is al redelijk dus geen noodzaak om te moeten veranderen ;)

Ik heb nog nooit in een piccanto gereden maar vind het niet een leuke auto om te zien helaas.

Ik denk dat wel een mega grote pre van kia is dat je 7 jaar garantie krijgt!
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: Nadelen Up!

Bericht door UpSie » do 11 jul 2013, 21:16

Goedenavond allen,
Ik denk dat de kwaliteit gelijkwaardig is zo niet beter.
Heb nu de Up een paar weekjes.
Maar kom toch wel wat kwalitets issues tegen die ik bij Kia nog niet ben tegengekomen.
De picanto heeft een volwaardjg dashboard en optioneel een climatronic.
Verder is er een 4 cilinder te krijgen, niet iedereen is van de spaar.
En niet te vergeten Led verlichting, lichtsensor, xenon, ruiten achter elektrisch.
Boterzachte versnellingsbak.
Maar ja de vrouw vondt de Up gewoon leuker met leukere opties, en die is de baas!.

Groeten Leen.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Nadelen Up!

Bericht door Xanderv » do 11 jul 2013, 21:41

Als ik niet van de spaar was geweest had ik niet zo'n kleine auto genomen ;) zie niet in waarom er een 4 cil in zou moeten. Dan had ik wel een Polo gti of zo gekocht.

Ik denk dat deze auto puur voor het verbruik op de markt is gebracht en dan zou het een beetje tegenstrijdig zijn om er een 4 cil in te lepelen toch?
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Stereo
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 24 jun 2013, 08:25

Re: Nadelen Up!

Bericht door Stereo » vr 12 jul 2013, 13:43

Mee eens.
niet achteruit, maar vooruit!

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Nadelen Up!

Bericht door el coche SEAT » vr 12 jul 2013, 15:37

michaeltjeh1 schreef:Ik ga stof doen opwaaien :D Ik heb namelijk gekozen voor een Picanto ipv een Up!
De één heeft liever een frikandel, kroket of picanto. ;)
En ander heeft er liever een UP! , Mii of Citigo. :D

Ieder zijn of haar persoonlijke keus op basis van hetgene wat men belangrijk vindt.
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Nadelen Up!

Bericht door Xanderv » vr 12 jul 2013, 23:42

el coche SEAT schreef:
michaeltjeh1 schreef:Ik ga stof doen opwaaien :D Ik heb namelijk gekozen voor een Picanto ipv een Up!
De één heeft liever een frikandel, kroket of picanto. ;)
En ander heeft er liever een UP! , Mii of Citigo. :D

Ieder zijn of haar persoonlijke keus op basis van hetgene wat men belangrijk vindt.
Spijker op zijn kop, mooi gezegd ;)
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

@@lgra
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: za 09 feb 2013, 18:48

Re: Nadelen Up!

Bericht door @@lgra » za 13 jul 2013, 11:17

Waarom is een 4 cilinder beter? Alleen het geluid van een 3 cil is alleen al leuker. Qua loop en trekkracht is er helemaal niets mis mee. Zelfs een 2 cilinder kan een fijn torretje zijn ga maar eens met de 500 85 twinair rijden. Das toch allemaal veel leuker dan een monotone 4 cilinder zoals Kia die gebruikt. Kia mag best goede auto,s maken maar qua technologie is het allemaal niet meer dan gemiddeld. Ik kan hetbeens zijn dat daarin ook juist de kracht kan liggen door de Opel Kadett en de Kever van de 21e eeuw te maken. Persoonlijk kies ik vaak liever voor iets wat wat meer afwijkend is., vandaar ook dat de Up ons nieuwe 2e karrtetje werd.
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: Nadelen Up!

Bericht door UpSie » za 13 jul 2013, 22:35

Goedeavond allen,

Waarom een 4 cylinder beter is?
Een 4 cylinder heeft een betere loopcultuur, hij loopt soepeler rond.
Mensen die hier in overvloed al terug zijn geweest bij dealer en pon met zo gezegde koppelings/versnellingsbak problemen zonder oplossing weten precies waar het dan om gaat.
Het geluid is leuk van een 3 cylinder maar kan niet met een goede hoogtoerige 4 cylinder worden vergeleken.
Als fabrikanten gelijkwaardige emissie en verbruiksresultaten konden halen uit een 4 Cylinder, dan zou dit zeker hun voorkeur hebben, veel minder technische complicaties die opgelost moeten worden, om draai en rijgedrag acceptabel te krijgen.
Ik rijdt wel eens in een 500 twin air, leuk maar een hellingkje op moet er toch stevig gasgegeven en geschakeld worden om de gang erin te houden.
Nee moet je eens in een abarth stappen met 4 cylinder, das pas cool!
Ik zou graag eens willen weten wat 'niet meer dan gemiddelde technologie' inhoudt in vergelijking met het andere?
Over de (E) Kadett heb ik nog nachtmerries, heb vroeger een hele mooie Golf IIGTI 16V gehad zonder KAT, zulke mooi lopende 4 cylinder 16V blokkies worden niet veel meer gemaakt, Aziaten die doen het nog wel eens.
Maar toen was er de E Kadett 16V GSI, dat was pas een kanon, nee dat was een harde klap voor VW.
Die waren niet bij te houden.
En al hierboven vermeldt waatom de Up? Tijdloos ontwerp leukere opties en combinaties, en belangrijkste voor m'n vrouw cruise control, verder kwalitatief gelijkwaardig, misschien kwa techniek is de kia iets beter in component keuze,( de versnellingsbak b.v. en wat electronica.)
Ben blij hoor met onze Up, maar een Picanto blijft een heel goed alternatief met veel betere garantie condities.

Groeten Leen.

ABT-UP
Donateur member
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 15 jul 2013, 17:04

Re: Nadelen Up!

Bericht door ABT-UP » vr 18 okt 2013, 22:09

minpunt vind ik ,dat mijn Up heel erg schud bij stationair draaien, hebben meer dit,of is dit eventueel nog af te stellen door dealer

Gebruikersavatar
skogo
Vagling liefhebber
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 12:14

Re: Nadelen Up!

Bericht door skogo » vr 18 okt 2013, 22:16

Terug naar de dealer!

Sent from my GT-P7510 using Tapatalk 4
ŠKODA CITIGO |tour uitvoering | 75 pk |zilvermetallic | move & fun | extra mediapakket | travelpakket | sunset | parkeersensoren |LM Apus velgen antraciet | spiegelkappen antraciet | stootstrippen antraciet | instaplijsten edelstaal|

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Nadelen Up!

Bericht door up! » vr 18 okt 2013, 22:27

el coche SEAT schreef:
michaeltjeh1 schreef:Ik ga stof doen opwaaien :D Ik heb namelijk gekozen voor een Picanto ipv een Up!
De één heeft liever een frikandel, kroket of picanto. ;)
En ander heeft er liever een UP! , Mii of Citigo. :D

Ieder zijn of haar persoonlijke keus op basis van hetgene wat men belangrijk vindt.
Geheel eens. Met die hoedenplank heb ik nooit problemen, leg bijna nooit wat in de kofferbak, boodschappen gaan allemaal op de achterbank. De 3-cylinder klinkt hartstikke goed, schudden bij stationair heb ik nog nooit gemerkt. En uiterlijk is een kwestie van smaak, ik vind de Picanto veel te veel lijntjes hebben, veel te druk, de up! is lekker strak en simpel qua vormgeving, spreekt me veel meer aan... En wat betreft de versnellingsbak, ik vermoed dat met die "soepele versnellingsbak" van de Picanto wordt gedoeld op een totaal gevoelloze Japanse/Koreaanse versnellingsbak :? Ik vind het wel fijn dat ik wat weerstand voel bij het schakelen, voelt veel meer solide aan dan zo'n Koreaanse bak waar je niets voelt van het mechaniek :)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

GasDwerg
Vagling liefhebber
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 07 aug 2013, 21:23

Re: Nadelen Up!

Bericht door GasDwerg » zo 20 okt 2013, 23:28

x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie