Kijk nu wordt het leuk!
Ik heb de laatste tijd niet veel meer gekocht, maar om eens een mooie van stal te halen: Sinn Arktis. Duits merk (google het maar eens) met een mooie interessante historie. Ik ben ook wel gek van Seiko's, maar dan niet de Seiko's die je hier in de etalage vindt: de Japanse series zijn mooier (vind ik mooier). Grappige is, dat Seiko Nederland wel horloges in onderhoud neemt die je aan de andere kant van de wereld koopt.
De Sinn heb ik van eBay. Helemaal beschadigd. Alsof er een vrachtauto overheen gereden was. Bij Jan Ubels in Bredevoort (lekker dichtbij, Tom! Goed adres voor advies!) helemaal laten restaureren. Officieel hoort 'ie aan een stalen band. Die heb ik in de doos liggen. Deze blauwe nato is uit eigen (te koop) collectie.
De Seiko hieronder is een MarineMaster. Officieel niet buiten Japan te koop (duuuhhh), maar toch wel overal ter wereld te vinden. Dit horloge heeft het uurwerk van een Grand Seiko; uit de high-end series van Seiko. Zeg maar Rolex-kwaliteit, zonder dat je Rolex-prijzen betaalt. Bijzonder aan dit horloge is, dat het niet via de achterkant te onderhouden is; je moet het glas eraf halen enz. om er bij te kunnen komen. Niet veel mensen kunnen dat, maar Seiko Japan wil dat met alle plezier voor je doen.
Seiko's kun je 'modden' of modifying: Seiko's zijn veelal modulair: veel onderdelen zijn uitwisselbaar - zeg maar Audi TT-rubbers passen ook onder de Up! Op die manier kun je je Seiko aanpassen aan wat je mooi vindt, zonder dat de kwaliteit achteruit gaat.
En natuurlijk zit in de V.S. Bill Yao... Bill bouwt zelf horloges in kleine aantallen. Maar je moet voor sommige modellen wel 4 jaar wachten voordat je 'm om je pols hebt... Google maar eens op 'm.
Tenslotte: Grönfeld uuut Twente! De ab-so-lu-te wereldtop als het gaat om horloges. Exclusiever dan Richard Mille, Blancpain of Patek. Duurder ook... Moet ik eerst mijn huis verkopen om dat te kunnen betalen!
M.