Het horloge topic.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Het horloge topic.
Ik lees net in het forum over detaillisten dat er meerdere mensen hier liefhebber zijn van horloges.
Op dit moment ben ik in de race voor een nieuwe klok en ik denk dat ik wel uit ben. De Christopher Ward C60 Trident op een zwarte lederen band. Schitterend!
Plaatje bij het praatje:
Hier nog meer liefhebbers van mooie klokjes?
Op dit moment ben ik in de race voor een nieuwe klok en ik denk dat ik wel uit ben. De Christopher Ward C60 Trident op een zwarte lederen band. Schitterend!
Plaatje bij het praatje:
Hier nog meer liefhebbers van mooie klokjes?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- MauriceR.
- Vagling liefhebber
Re: Het horloge topic.
Kijk nu wordt het leuk!
Ik heb de laatste tijd niet veel meer gekocht, maar om eens een mooie van stal te halen: Sinn Arktis. Duits merk (google het maar eens) met een mooie interessante historie. Ik ben ook wel gek van Seiko's, maar dan niet de Seiko's die je hier in de etalage vindt: de Japanse series zijn mooier (vind ik mooier). Grappige is, dat Seiko Nederland wel horloges in onderhoud neemt die je aan de andere kant van de wereld koopt.
De Sinn heb ik van eBay. Helemaal beschadigd. Alsof er een vrachtauto overheen gereden was. Bij Jan Ubels in Bredevoort (lekker dichtbij, Tom! Goed adres voor advies!) helemaal laten restaureren. Officieel hoort 'ie aan een stalen band. Die heb ik in de doos liggen. Deze blauwe nato is uit eigen (te koop) collectie.
De Seiko hieronder is een MarineMaster. Officieel niet buiten Japan te koop (duuuhhh), maar toch wel overal ter wereld te vinden. Dit horloge heeft het uurwerk van een Grand Seiko; uit de high-end series van Seiko. Zeg maar Rolex-kwaliteit, zonder dat je Rolex-prijzen betaalt. Bijzonder aan dit horloge is, dat het niet via de achterkant te onderhouden is; je moet het glas eraf halen enz. om er bij te kunnen komen. Niet veel mensen kunnen dat, maar Seiko Japan wil dat met alle plezier voor je doen.
Seiko's kun je 'modden' of modifying: Seiko's zijn veelal modulair: veel onderdelen zijn uitwisselbaar - zeg maar Audi TT-rubbers passen ook onder de Up! Op die manier kun je je Seiko aanpassen aan wat je mooi vindt, zonder dat de kwaliteit achteruit gaat.
En natuurlijk zit in de V.S. Bill Yao... Bill bouwt zelf horloges in kleine aantallen. Maar je moet voor sommige modellen wel 4 jaar wachten voordat je 'm om je pols hebt... Google maar eens op 'm.
Tenslotte: Grönfeld uuut Twente! De ab-so-lu-te wereldtop als het gaat om horloges. Exclusiever dan Richard Mille, Blancpain of Patek. Duurder ook... Moet ik eerst mijn huis verkopen om dat te kunnen betalen!
M.
Ik heb de laatste tijd niet veel meer gekocht, maar om eens een mooie van stal te halen: Sinn Arktis. Duits merk (google het maar eens) met een mooie interessante historie. Ik ben ook wel gek van Seiko's, maar dan niet de Seiko's die je hier in de etalage vindt: de Japanse series zijn mooier (vind ik mooier). Grappige is, dat Seiko Nederland wel horloges in onderhoud neemt die je aan de andere kant van de wereld koopt.
De Sinn heb ik van eBay. Helemaal beschadigd. Alsof er een vrachtauto overheen gereden was. Bij Jan Ubels in Bredevoort (lekker dichtbij, Tom! Goed adres voor advies!) helemaal laten restaureren. Officieel hoort 'ie aan een stalen band. Die heb ik in de doos liggen. Deze blauwe nato is uit eigen (te koop) collectie.
De Seiko hieronder is een MarineMaster. Officieel niet buiten Japan te koop (duuuhhh), maar toch wel overal ter wereld te vinden. Dit horloge heeft het uurwerk van een Grand Seiko; uit de high-end series van Seiko. Zeg maar Rolex-kwaliteit, zonder dat je Rolex-prijzen betaalt. Bijzonder aan dit horloge is, dat het niet via de achterkant te onderhouden is; je moet het glas eraf halen enz. om er bij te kunnen komen. Niet veel mensen kunnen dat, maar Seiko Japan wil dat met alle plezier voor je doen.
Seiko's kun je 'modden' of modifying: Seiko's zijn veelal modulair: veel onderdelen zijn uitwisselbaar - zeg maar Audi TT-rubbers passen ook onder de Up! Op die manier kun je je Seiko aanpassen aan wat je mooi vindt, zonder dat de kwaliteit achteruit gaat.
En natuurlijk zit in de V.S. Bill Yao... Bill bouwt zelf horloges in kleine aantallen. Maar je moet voor sommige modellen wel 4 jaar wachten voordat je 'm om je pols hebt... Google maar eens op 'm.
Tenslotte: Grönfeld uuut Twente! De ab-so-lu-te wereldtop als het gaat om horloges. Exclusiever dan Richard Mille, Blancpain of Patek. Duurder ook... Moet ik eerst mijn huis verkopen om dat te kunnen betalen!
M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
MAN! Een mede Seiko fanaat! WHOAAA ze bestaan! Ik heb inmiddels een stuk of tien verschillende Seiko 5's haast een soort verslaving. Verder een Maurice Lacroix quartz horloge en dan staat de Christopher Ward op de lijst om de collectie te komen versterken. Verder nog een TW Steel puur en alleen omdat ik hem gaaf vind. Die Sinn vind ik ook erg mooi.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Sinn is een mooi merk , deze R8 edtition komt er ook vandaan.
- MauriceR.
- Vagling liefhebber
Zoek niet verder, hier is het licht: http://www.thewatchsite.comSeiko liefhebbers...ze bestaan...
M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Aah goedeavond,
Laten we hier eens een boom over opzetten!
Hier nog een grote liefhebber van mechanische horloges.
Vooral de wat minder bekende vindt ik interresant, wordt niet graag een patser gevonden met een Rolex..... moet overgins wel zeggen dat ik een seadweller wel kan waarderen.
Maar hier komt mijn verzameling.
1. IWC Portugieser chronograph.
2. Fortis B42 cosmonaut (het officiele astronauten horloge)
3. Officine Panerai luminor GMT
4. Breitling Super Ocean.
5. Laco flieger Baumuster A Official WW2 pilot watch
6. Aristo flieger ME262 pilot watch nr263 van 500.
Verder heb ik nog een wensenlijst!
Tourby Aviator centre second.
IWC Big Pilot.
Stowa flieger chrono
Muhle glashutte
En zo weet ik er nog wel een paar, jammere is dat deze hobby zo veel geld kost.
Techniek is zo geweldig mooi, wat een vakwerk.
En wat een service, had bij mijn Fortis na 2 jaar een verkleuring op de wijzerplaat geconstateerd, terug naar de horlogezaak, deze heeft hem opgestuurd naar de fabrikant, twee weken later een heel nieuw exemplaar ontvangen.
Groeten Leen.
Laten we hier eens een boom over opzetten!
Hier nog een grote liefhebber van mechanische horloges.
Vooral de wat minder bekende vindt ik interresant, wordt niet graag een patser gevonden met een Rolex..... moet overgins wel zeggen dat ik een seadweller wel kan waarderen.
Maar hier komt mijn verzameling.
1. IWC Portugieser chronograph.
2. Fortis B42 cosmonaut (het officiele astronauten horloge)
3. Officine Panerai luminor GMT
4. Breitling Super Ocean.
5. Laco flieger Baumuster A Official WW2 pilot watch
6. Aristo flieger ME262 pilot watch nr263 van 500.
Verder heb ik nog een wensenlijst!
Tourby Aviator centre second.
IWC Big Pilot.
Stowa flieger chrono
Muhle glashutte
En zo weet ik er nog wel een paar, jammere is dat deze hobby zo veel geld kost.
Techniek is zo geweldig mooi, wat een vakwerk.
En wat een service, had bij mijn Fortis na 2 jaar een verkleuring op de wijzerplaat geconstateerd, terug naar de horlogezaak, deze heeft hem opgestuurd naar de fabrikant, twee weken later een heel nieuw exemplaar ontvangen.
Groeten Leen.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Mooie lijst Leen! Ik wil ook ooit een Seadweller maar daar heb ik nu het geld nog niet voor. Schitterende techniek gaat er in sommige horloges zitten inderdaad.
Tom,
Als je echt iets moois wilt en het geld ervoor over hebt, en wat ook niet zo bekend is bij het grote publiek.
Kijk eens naar een Blancpain fifty fathoms, of een pamerai submersible, als je tenminste een klasse duiker wilt.
Veel minder opvallend dan een rolex, en kwaliteit is identiek zo niet beter.
Groeten Leen.
Als je echt iets moois wilt en het geld ervoor over hebt, en wat ook niet zo bekend is bij het grote publiek.
Kijk eens naar een Blancpain fifty fathoms, of een pamerai submersible, als je tenminste een klasse duiker wilt.
Groeten Leen.
Heb zelf deze Chopard, al 16 jaar
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Die zijn nog wel een heel stuk boven budget voor mij.UpSie schreef:Tom,
Groeten Leen.
Schitterende Chopard up!
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Zojuist deze besteld! Kan niet wachten!
Ook een hele mooie klok hoor, was niet echt bekend bij mij.
Weer wat geleerd vandaag... ben al aan het googelen geslagen.
Besteld? Wil jij hem niet even om de pols voordat je hem echt koopt?
Wel lef hoor, ik durf dat niet echt.
Maar veel plezier ermee he?
Met vriendelijke groet,
Leen.
Weer wat geleerd vandaag... ben al aan het googelen geslagen.
Besteld? Wil jij hem niet even om de pols voordat je hem echt koopt?
Wel lef hoor, ik durf dat niet echt.
Maar veel plezier ermee he?
Met vriendelijke groet,
Leen.
Zijn deze alleen via webwinkel te verkrijgen?
Volgens mij is er geen winkel in nederland die dit merk verkoopt.
Vindt de GMT ook wel cool.
Met vriendelijke groet,
Leen.
Volgens mij is er geen winkel in nederland die dit merk verkoopt.
Vindt de GMT ook wel cool.
Met vriendelijke groet,
Leen.