Detaillisten hier?

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Detaillisten hier?

Bericht door Tom Westendorp » do 27 mar 2014, 14:46

Wat mij betreft mag de gehele binnenstad van Enschede failliet! Onvoorstelbaar dit! Ik was net met mijn vriendin in de stad op zoek naar een nieuw horloge. De eerste juwelier waar we kwamen was compleet leeg en een vriendelijke verkoopster stond direct klaar om te helpen. Mijn interesse ging uit naar een Tissot horloge. Het precieze horloge dat ik wilde hebben hadden ze niet maar wel de variant met stalen band. Passen was geen probleem dus tot zover een hoopgevend verhaal. Ja het is een echte duiker want hij is 300 meter waterdicht. Ehm nee dat is hij niet hij is 100m waterdicht en dus absoluut niet geschikt voor duiken, maar daar koop ik hem ook niet voor dus dat maakt niet uit. "Oh nee ik zie het 100 meter waterdicht, nouja dat is ook diep zat toch?" mevrouw u realiseert zich dat 100m niet gelijk staat aan 100 meter? Jawel hoor!

Nouja het horloge viel toch een beetje tegen dus besloten nog even verder te kijken. Was ik betoverd door het horloge dan had ik het daar waarschijnlijk wel gekocht ondanks de onkunde van de dame in kwestie.

Daarna naar een andere juwelier die ook Tissot dealer was. Nee ze mochten het merk niet meer verkopen Tissot was boos maar het lag nog wel bij zijn ouders in de winkel. Paar deuren verderop 5 minuten door de winkel gelopen maar niemand gezien, niet aangesproken, niet gegroet bij binnenkomst helemaal niets! Terwijl er gewoon twee werknemers in een hoekje van de winkel koffie zaten te drinken. Daar kom ik dus ook niet weer.

Tsja dan heb je nog een paar Magnani's die je eigenlijk wel even in wilt vetten. Vorige keer toen ik de schoenen kocht hadden ze dat spul niet meer dus nu nog maar eens geprobeerd. Wederom een lege winkel. Na een paar minuten kijken kwam er een chagrijnige dame uit het magazijn die met een lang gezicht vroeg of ze ons kon helpen. Toen was ik er al wel klaar mee dus ik gaf aan dat ik nog wel even wou kijken, er van uitgaande dat de dame een klant voorin de winkel zou gaan helpen omdat die al wat langer door de winkel liep en overduidelijk koopsignalen aan het afgeven was. Loopt die muts weer zo snel als het kan het magazijn in!!!!! Daar kom ik dus ook niet weer.

Vervolgens naar nog twee winkels geweest waar het telkens hetzelfde verhaal was. Geen tot weinig begroeting, geen vragen of ze je kunnen helpen en totaal geen interesse in de andere klanten in de winkel. Ik vind dat echt onvoorstelbaar. De hele detail handel ligt op zijn gat. Iedereen klaagt steen en been maar als je dan ziet wat er in die winkels gebeurt?! Onvoorstelbaar. Ik heb zelf de MBO opleiding detailhandel gevolgd en daar werd ons vanaf dag één geleerd dat je altijd de klant goedendag zegt en dat je altijd kijkt of je de klant kunt helpen. Tijdens mijn bezoek aan New York vorig jaar heb ik gezien dat die Amerikanen het helpen van klanten tot een kunst verheven hebben. Dat hoeft van mij ook niet per se maar medewerkers die niet op of om kijken als je de winkel inkomt en pure arrogantie uitstralen daar begrijp ik werkelijk helemaal niets van. Uiteindelijk nog even bij sneaker winkel Sooco binnengelopen waar een jeugdig team elke klant enthousiast begroette en aan de klanten vroegen of ze even rond wilden kijken of dat ze een speciale wens hadden. Perfect! Het kan gelukkig nog! :D

Is dit nou toevallig alleen in Enschede of zijn er meerdere mensen die dit soort ervaringen hebben. Wellicht nog even ten overvloede opmerken dat ik bij alle winkels die ik heb bezocht al meermaals wat gekocht heb. In het verleden werd ik daar wel netjes geholpen en nu kijkt men niet meer naar je om. BIZAR.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

oppermii
Vagling liefhebber

Re: Detaillisten hier?

Bericht door oppermii » do 27 mar 2014, 15:13

Ik denk dat ze alleen premium members goed helpen ;-)

Menaz
Vagling liefhebber

Bericht door Menaz » do 27 mar 2014, 15:19

oppermii schreef:Ik denk dat ze alleen premium members goed helpen ;-)
:mrgreen:
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

MauriceR.
Vagling liefhebber

Bericht door MauriceR. » do 27 mar 2014, 15:34

Tom,

Er is maar 1 oplossing: horlogeforum.nl. (Zal geen flauwe grappen maken over Premium...). Hier op 't forum zijn meerdere mensen ook lid van het horlogeforum, trouwens.

Tissots voor dames die 300m aankunnen zijn er niet veel, je hebt het dan al over een echte duikerT. Hier de hele boodschap die achter de dieptemarkering hoort:
http://deloachwatchservice.com/other_st ... stancy.htm. Ook nog wel te vinden op andere plaatsen, maar dit is een mooi overzicht. En als vuistregel: als er een lederen bandje aan zit is het niet bedoeld als duiker... Rubber en metaal wel.

Je kunt ook even de grens over naar Duitsland. Over het algemeen is de keuze daar groter en de prijzen gelijk aan die in NL. Je kunt daar ook hele mooie merken vinden als Sinn :clap: :clap: Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van quartzhorloges - op een paar uitzonderingen na. Je kunt ook voor automaten kiezen. Seiko is dan wel een heel mooi merk dat veel meer horloges verkoopt dan je hier in de etalages vindt. De eerste bron waar je dan moet zoeken is bij Rob van H. http://www.monsterwatches.nl/index.php/home Hij kan ook veel meer leveren dan dat hij op zijn site heeft staan!

Het internet is ook een goede bron om horloges aan te schaffen. Stuur me maar een PB als je daar meer over wilt weten. Genoeg ervaring hier...

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

UpSie
Vagling liefhebber

Bericht door UpSie » vr 28 mar 2014, 05:28

Detaillisten?
Ja dat is nogal ruim.
Ik heb buiten m'n auto's nog veel meer interesses /hobbies.
Uiteraard de horloge idioterie, die zo ver gaat dat je niet meer weet wat je om moet doen,
En door vrees voor beschadigen mint in de kluis liggen in de originel verpakkingen.
En dan maar heel de dag een ICE omdoet!
Verder mag ik graag bezig zijn met modeltreinen, NS voor 1960, in H0, liefst metalen treinen Artitec, Philotrain, allemaal digitaal gestuurd met geluid en stoomgeneratoren, heel gedetailleerde scenery.
H0 vooral in de donkere dagen periode, in de zomer maanden bouw ik N spoor modules.
Verder mag ik graag een stukje varen met mooi weer en waterskien etc. Water in overvloed in onze omgeving.
Met mooi weer een stukje rijden op de Vespa.
Verder een heel oud huis met van die luikjes voor de ramen en zo wat in nieuwstaat is gerestaureerd, en ook op die manier wordt onderhoude.
En last, hebben we een grote volkstuin met kas waar we onze groenten en fruit verbouwen, gek he eigenlijk, maar is een heerlijke uitlaatklep om de sress van de dagelijkse bezigheden kwijt te raken.
Wat heeft dit dan met detaillisten te maken? Nou we zijn afgelopen jaar tuinder van het jaar geworden en zodoende de locale kranten gehaald.
Ik vergeet er nog 1, dat ik het dakar project voor wat betreft de driveline ontwikkeling leidt, naast mijn normale werk, echter hoofdzakelijk uit interesse voor de sport. en een soort van moet je eens gedaan hebben in je leven om te ervaren hoe het in het echie gaat. Kan je vertellen dat het heel veel stres betekend en erg uitputtend is.

Dit allemaal lezend vraag ik me af hoe ik men tijd verdeel om dit allemaal bij te houden?
Ach van slapen wordt je oud zonder het in de gaten te hebben, en dat kan je nog lang genoeg doen.
Slaap gemiddeld maar 5 uurtjes per nacht.

Met vriendelijke groet,
Leen

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » vr 28 mar 2014, 10:08

Actieve man! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

UpSie
Vagling liefhebber

Bericht door UpSie » za 29 mar 2014, 06:26

Ach dat groeit zo,
Alleen op een bepaald moment loop je tegen de limitatie van tijd aan en dien je keuzes te maken.
Betekend wel dat je de dingen niet zo doet als je eigenlijk zou willen.
Ten minste als je de lat voor jezelf hoog ligt.... dat schijn ik voor mezelf nogal te doen volgens mijn omgeving.
Maar ja alles went.

Groeten Leen.

Plaats reactie